Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Actievere marktbenadering met kwaliteitslabel

Reo Veiling presenteert Fine Fleur familie

Vanmorgen vond in de Verkoopzaal van de Reo Veiling in Roeselaere een presentatie plaats van de Fine Fleur familie in het bijzijn van de telers. Fine Fleur staat voor authentieke seizoensgroenten die met vakkennis en sterke betrokkenheid van de producenten op een artisanale manier werden geteeld. De marktintroductie van het kwaliteitsmerk Fine Fleur is een concrete realisatie binnen de uitgesproken beleidsmissie van de REO Veiling aangaande haar merkenbeleid en marktconcepten.

 

De consument hecht steeds meer belang aan de gezondheid, versheid of afkomst van zijn aangekochte groenten en gaat bovendien voluit voor smaak op zijn bord, terwijl de producent ijvert voor meer erkenning en waardering voor zijn inspanningen om een kwaliteitsvol product op de markt te brengen. De REO Veiling verzoende deze twee maatschappelijke trends in haar vernieuwde beleidsvisie 'Naar een actieve marktbenadering'. Het beleidsdocument maakt de strategische keuze om blijvend werk te maken van een actieve marktbenadering. Dit gebeurt in de verdere ontwikkeling van marktconcepten en de introductie en/of de uitbreiding van de bestaande REO kwaliteitsmerken. Belangrijk hierbij is dat de producenten zelf inhoud geven aan deze merken. Daarnaast heeft de REO Veiling zichzelf de taak opgelegd om marktniches te zoeken en in te vullen. Deze inspanningen zorgen voor een lange termijnrelatie tussen producenten en afnemers.



Vooruitstrevende telers van de REO Veiling dachten met hun coöperatie mee bij de ontwikkeling van het boeiende Fine Fleur verhaal. Ze reikten originele ideeën aan, namen initiatieven en stelden lastenboeken op. Dat getuigt niet alleen van vakkennis en gedrevenheid, maar ook van een grote verbondenheid tussen product en producent. Deze sterke betrokkenheid typeert Fine Fleur misschien nog het meest, naast een grote zorg voor een onberispelijke productkwaliteit en –presentatie, en garandeert de consument dat hij Fine Fleur in volle vertrouwen kan kopen.



Fine Fleur wordt aangeboden in EPS verpakking met een promotiekaart die uniform herkenbaar is en de aandacht van de consument vestigt op alleen de kernboodschap. De Fine Fleur promotiekaart zit bewust over de volledige lengte van de EPS verpakking. Dat verhoogt haar visibiliteit in het winkelrek. Op de promotiekaarten staat dan ook per product telkens één Fine Fleur teler afgebeeld die fier zijn groente presenteert. De producenten op de gepersonaliseerde promotiekaarten steken hun nek uit voor Fine Fleur. Dat versterkt ontegensprekelijk de geloofwaardigheid van het kwaliteitsmerk.



De Fine Fleur familie telt vandaag vijf producten, maar breidt ongetwijfeld morgen uit. Fine Fleur krulandijvie beet op 14 maart 2014 de spits af, gevolgd door Fine Fleur kropsla op 31 maart 2014 en Fine Fleur prei op 21 mei 2014. De primeurverkoop op de REO Veiling van de eerste Fine Fleur grondtomaten had op 23 juni 2014 plaats. Fine Fleur grondwitloof is sedert 15 september 2014 de jongste telg van de Fine Fleur familie. Fine Fleur wordt op de REO Veiling verkocht via de klok. Naast de klokverkoop zijn de Fine Fleur telers bereid zich flexibel op te stellen en een partnership aan te gaan met afnemers die Fine Fleur commercieel uitdragen.

Voor meer informatie:
REO Veiling
Oostnieuwkerksesteenweg 101
B-8800 Roeselare
+32(0)51 23 12 10
info@reo.be
www.reo.be
Publicatiedatum: