Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
HZPC ziet nog veel potentie voor Annabelle

"Annabelle is in Duitsland een echte familieaardappel"

Tholen - Tijdens Potato Europe in Duitsland dit jaar stond ook HZPC als standhouder. In de stand werden diverse aardappelrassen gepresenteerd, maar de nadruk lag op Annabelle. "Dit ras bestaat al een aantal jaren, maar er zit nog veel potentieel in", aldus Feico Born, productmanager Retail Fresh. "We begonnen met deze aardappel in Zuid-Duitsland en daarna is het aanbod uitgebreid naar andere Europese landen zoals Nederland, Frankrijk en Finland. Inmiddels wordt Annabelle al in 14 landen verkocht."



Familieaardappel
Feico geeft aan dat de populariteit van Annabelle in Duitsland enorm is. "Duitsers waarderen de specifieke smaak. HZPC Duitsland is in 2012 een project gestart met het positioneren van het ras Annabelle als smaakvolle aardappel waar het hele gezin van smult. (www.familienkartoffel.de) Het wordt gepresenteerd met een mooie verpakkingen en een hippe website met spelletjes, tips en recepten. De 'familiesfeer' van de reclame-uitingen wordt hier erg gewaardeerd. Annabelle, die familienkartoffel is momenteel verkrijgbaar bij veel supermarkten in Duitsland. Aangezien we ons met deze promoties veel op de consument richten, komt de vraag ook van die kant en zijn supermarkten bijna verplicht om de Annabelle in het assortiment op te nemen. Zelfs discounters verkopen dit ras nu." Hij geeft aan dat de aardappelpromotie in Duitsland anders is. "Als je het vergelijkt met Nederland, ligt de focus hier veel meer op de naamsbekendheid van het ras. De segmentering in de supermarkten is in Nederland eerder gericht op het soort aardappel waarin een eigenschap naar voren komt. De rasnaam staat dan ergens klein op de verpakking."

Feico is verantwoordelijk voor de introductie van nieuwe rassen bij de leveranciers van de retailers. Hij ziet nog veel potentie voor Annabelle. "In Duitsland is nog veel groei mogelijk, en natuurlijk willen we ook andere Europese retailers jaarrond Annabelle aan gaan bieden."

Voor meer informatie:
HZPC Holland B.V.
Edisonweg 5
8501 XG Joure
T: +31 (0)513 489979
F: +31 (0)513 489802
www.hzpc.com