HelloFresh mikt op vervijfvoudiging afzet tegen eind 2015
Volgens directeur Maartje Frederiks is een vervijfvoudiging van de afzet zeker mogelijk. "Food is zo'n beetje de laatste sector waarbij online verkoop op gang komt en dat raakt in een stroomversnelling. Nu is nog maar ongeveer één procent van de foodomzet online, maar in het Verenigd Koninkrijk is dit bijvoorbeeld al 6%. Het kan hard gaan."
Bang voor imitatie door supermarkten of andere partijen is Frederiks niet: "Het is niet moeilijk ons concept te kopiëren. Het is wel moeilijk het net zo goed uit te voeren." De dozen worden bij Leen Menken Foodservice Logistics in Zoetermeer ingepakt en via het gekoelde netwerk van HelloFresh verspreid. "Daarvoor werken we samen met verschillende partners, maar over hoe we de levering thuis precies geregeld hebben, zeg ik liever niets."
Hellofresh zegt twee jaar na de start al winstgevend te zijn, terwijl andere online initiatieven sneuvelen. "We houden de kosten goed onder controle en we leren veel van onze zusterbedrijven in andere landen. We houden het ook eenvoudig, met een beperkt aantal recepten per week. We kopen heel gericht in bij verschillende partijen. Soms rechtstreeks bij telers, soms via de groothandel of inkopers. Onze pasta en rijst importeren we zelf", aldus Frederiks.
bron: Distrifood