Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

HelloFresh mikt op vervijfvoudiging afzet tegen eind 2015

HelloFresh, dat dozen met alle ingrediënten voor 3 tot 5 complete maaltijden levert, gaat in heel Nederland op zondag leveren. Op dit moment blijft deze dienst nog beperkt tot de Randstad. Op dit moment verkoopt het bedrijf tot 13.000 maaltijddozen per week. Eind 2015 wil het bedrijf 1% van de Nederlandse huishoudens als klant te hebben, wat een vervijfvoudiging van het huidige aantal dozen betekent.

Volgens directeur Maartje Frederiks is een vervijfvoudiging van de afzet zeker mogelijk. "Food is zo'n beetje de laatste sector waarbij online verkoop op gang komt en dat raakt in een stroomversnelling. Nu is nog maar ongeveer één procent van de foodomzet online, maar in het Verenigd Koninkrijk is dit bijvoorbeeld al 6%. Het kan hard gaan."

Bang voor imitatie door supermarkten of andere partijen is Frederiks niet: "Het is niet moeilijk ons concept te kopiëren. Het is wel moeilijk het net zo goed uit te voeren." De dozen worden bij Leen Menken Foodservice Logistics in Zoetermeer ingepakt en via het gekoelde netwerk van HelloFresh verspreid. "Daarvoor werken we samen met verschillende partners, maar over hoe we de levering thuis precies geregeld hebben, zeg ik liever niets."

Hellofresh zegt twee jaar na de start al winstgevend te zijn, terwijl andere online initiatieven sneuvelen. "We houden de kosten goed onder controle en we leren veel van onze zusterbedrijven in andere landen. We houden het ook eenvoudig, met een beperkt aantal recepten per week. We kopen heel gericht in bij verschillende partijen. Soms rechtstreeks bij telers, soms via de groothandel of inkopers. Onze pasta en rijst importeren we zelf", aldus Frederiks.


bron: Distrifood
Publicatiedatum: