Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Morrisons investeert £19 miljoen in versproducten

Morrisons investeert £19 (€23,9) miljoen om het aanbod van versproducten uit te breiden, waarmee het probeert klanten terug te winnen die het verloor aan concurrerende supermarkten. De in Bradford gevestigde kruidenier wil zijn geloofwaardigheid op versgebied versterken, omdat de Duitse discounters Aldi en Lidl marktaandeel hebben afgenomen. De investering zal worden verdeeld over de winkels, fabrieken en logistiek, om de houdbaarheid en duurzaamheid te verbeteren en voedselverspilling te verminderen.

Een woordvoerder zei dat er £12 (€15) miljoen zal worden besteed aan koelinstallaties in alle winkels en £7 (€8,8) miljoen aan Morrisons' productfaciliteiten. "De bestedingen in winkels zullen helpen een beter systeem te ontwikkelen om alle producten te identificeren die gekoeld moeten blijven. Alle winkels krijgen nieuwe koelinstallaties om te verzekeren dat ze de juiste producten op het juiste moment van het jaar kunnen koelen", aldus de woordvoerder.

Naast de investering heeft Morrisons 'productroadshows' voor kruideniers gehouden, om de focus op het conditiebeheer van groente en fruit te verhogen. Het heeft ook bakken geïntroduceerd waarin klanten een product kunnen stoppen als ze denken dat het z'n beste tijd heeft gehad.

De laatste cijfers van Kantar Worldpanel tonen aan dat de omzet van Morrisons met 3,8 procent daalde in de 12 weken tot 22 juni; het marktaandeel daalde van 11,5 tot 11 procent.

De investering van £19 miljoen zal tegen het eind van het jaar zijn voltooid. De plannen van Morrisons omvatten: verbeterd kosten- en voorraadbeheer, verkoop van gebouwen, investering in technologie en het simplificeren van het businessmodel. De groep richt zich op waarde, gemak en versheid. Het investeert de komende drie jaar ook £1 (€1,3) miljard in prijsdalingen, om klanten terug te winnen.
Publicatiedatum: