Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duitse vegetariërs kopen het liefste bij Rewe, Aldi en Edeka

Biologische producten en natuurproducten zijn populair in Duitsland. 42 procent van de Duitsers geeft aan dat zij deze producten doelgericht kopen. Het is echter wel vaak een kwestie van geld, want van de kleinverdieners (maandelijks netto gezinsinkomen onder de 1.000 euro) koopt slechts circa één op de drie personen (35 procent) biologische producten, terwijl dit percentage bij de grootverdieners (maandelijks netto gezinsinkomen vanaf 4.000 euro) op 53 procent ligt. Desondanks zijn de Duitsers prijsbewust, want of het nou om biologisch gaat of niet, het grootste deel van de Duitsers (73%) koopt de meeste producten voor dagelijks gebruik bij de discounter, zo blijkt uit het actuele representatieve onderzoek 'Wer will's schon vegan?' van het marktonderzoeksbureau YouGov. Hiervoor werden 4.080 personen tussen mei en juni 2014 ondervraagd.

Wat betreft de eetgewoontes van de Duitsers blijkt 1,1 procent overwegend veganistisch te eten en elf procent eet meestal vegetarisch. Het aantal consequente veganisten en vegetariërs ligt in Duitsland op 0,7% c.q. 4,3%. Vegetariërs doen hun boodschappen het liefste bij Rewe, Aldi en Edeka en letten bij de aankoop van diverse producten eerder op het merk dan op de prijs. Vergeleken met personen die ook vlees eten, kopen ze ook vaker op markten, in biowinkels, in reformhuizen en direct bij de teler.

De groep vegetariërs bestaat overwegend uit vrouwen, want 65% van de Duitse vegetariërs is van het vrouwelijk geslacht en slechts één op de drie (35%) is van het mannelijk geslacht. Vergeleken bij de vleeseters zijn vegetariërs eerder jonger, sportiever en slanker. Concrete merken die bij vegetariërs over het algemeen voor aankoop in aanmerking komen zijn Alnatura, Alpro, Katjes, Rapunzel en Schneekoppe (genoemd in alfabetische volgorde).
Publicatiedatum: