Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Australië: Aldi's omzet zou komende vijf jaar bijna verdubbelen

De omzet van Aldi in Australië zou de komende vijf jaar kunnen verdubbelen, wat druk zet op het supermarktduopolie van Coles en Woolworths. Aldus een rapport van investeringsbank UBS. De omzet van de Duitse discountsupermarktketen zou van het huidige niveau van $5,3 (€3,97) miljard stijgen tot $9,3 (€6,97) miljard in 2019. Het zou een geraamde omzet ter waarde van $250 (€187) tot $350 (€262) miljoen van Woolworths, Coles en Metcash overnemen.

De verwachte omzetstijging zal ontstaan als Aldi meer winkels in het land opent en de omstandigheden verbetert om rijkere klanten aan te trekken. Aldi werd in 2001 in Australië gelanceerd en heeft momenteel 350 winkels over het hele land. Het is van plan de komende jaren 25 nieuwe winkels per jaar te openen met inbegrip van West- en Zuid-Australië.

Het rapport van de UBS wees er ook op dat de keten een omzet van $13 (€9,74) miljard zou kunnen bereiken, wat een serieuze uitdaging zou zijn voor de wurggreep van Woolworths en Coles op de Australische supermarktsector. Om die omzet te bereiken, zou Aldi de problemen die uit de enquête van UBS onder 600 consumenten naar voren kwamen (zoals lange wachtrijen, een gebrek aan verse voeding en artikelen die niet voorradig zijn) moeten verbeteren. Deze drie velden hebben juist voorrang bij Woolworths en Coles.

Aldi trok aanvankelijk vooral mensen met een laag inkomen, maar wordt ook steeds aantrekkelijker voor rijkere klanten en jonge families.

source: dailymail.co.uk
Publicatiedatum: