Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lidl en Voedingscentrum komen met Gezonde Traktatiebox voor AGF

Sinds 11 augustus ligt de Gezonde Traktatiebox in alle Lidl-filialen. De box is tot stand gekomen in samenwerking met het Voedingscentrum en laat zien dat gezond trakteren leuk, lekker, makkelijk en betaalbaar is. Daarmee sluit dit initiatief aan bij de gedachte dat Lidl graag een steentje wil bijdragen aan een gezonde leefstijl.

'Met de introductie van de Gezonde Traktatiebox willen we dit schooljaar de lat nog hoger leggen en nog meer kinderen gezond laten trakteren', aldus Christine Braun, woordvoerder van Lidl Nederland in het persbericht.



Gezond eten en bewegen

Het onderwerp gezond trakteren heeft Lidl al langer hoog op de agenda staan. Zo is, ook in samenwerking met het Voedingscentrum, de FitFoodFun-Factor bus ontstaan waarmee de thema's 'gezond eten' en 'voldoende bewegen' op basisscholen in Nederland onder de aandacht worden gebracht. Braun: 'In een tot kookstudio omgetoverde schoolbus hebben al ruim 30 duizend kinderen van zo'n 300 basisscholen in Nederland een workshop 'gezond trakteren' gevolgd. Spelenderwijs leren de kinderen dat bijvoorbeeld groentefrietjes ook erg lekker zijn.'

Voedingscentrum

'Lidl draagt graag bij aan de gezondheid van kinderen en de traktatiebox is hier een mooi voorbeeld van. Het zou geweldig zijn als gezond trakteren de norm voor het komende schooljaar wordt', aldus Patricia Schutte van het Voedingscentrum in een reactie op deze introductie.

Prinsen en prinsessen

In de box zitten prikkers en stickers waarmee de consument in een handomdraai groente en fruit in 25 gezonde traktaties op tafel tovert. De box is er in twee verschillende varianten namelijk het prins- en prinsessenthema en een vrolijke beestenboel.

Bron: marketingtribune.nl
Publicatiedatum: