Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Goede cijfers voor Aldi Süd

Aldi Süd is naast Lidl de succesvolste discounter van Duitsland. In een dossier van het Europese Handelsinstituut (EHI) staat de discounter met veel sterke punten beschreven, meldt de Duitse website Lebensmittelpraxis.de. Zo scoort Aldi Süd bij het criterium klanttevredenheid de beste cijfers voor Aldi Nord en Lidl, gevolgd door Penny, Netto en Norma.

Dit komt natuurlijk ook in de omzetcijfers tot uitdrukking. De omzet steeg in de afgelopen twaalf jaar namelijk continue van 9,07 miljard euro in 2001 naar 10 miljard euro in 2007 en naar 13,8 miljard euro in 2013. Alleen Lidl haalde in het afgelopen jaar een hogere omzet met 16,5 miljard euro. Op de derde plaats staat Netto-Markendiscount met 11,5 miljard euro.

Ook het aantal Aldi Süd-vestigingen in Duitsland nam gestaag toe: in de twaalf jaar van 2001 tot 2013 steeg het aantal van 1270 naar 1830. Daarmee is Aldi Süd gekeken naar oppervlakte de productiefste discounter van Duitsland. Per vierkante meter wordt er een netto-omzet van 7.900 euro bereikt. Aldi Nord komt op 'slechts' 5.200 euro per vierkante meter en Lidl heeft met 5.100 euro per vierkante meter het nazien.
Publicatiedatum: