Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lidl Oostenrijk herpositioneert zich

Bij Lidl Oostenrijk staat in 2014 de kwalitatieve expansie in het middelpunt. Op de middellange termijn zullen alle 202 filialen gemoderniseerd worden, meldt de Oostenrijkse website leadersnet.at. Daarbij wordt er ook geïnvesteerd in de pauzeruimtes voor de medewerkers, die elk met twee koffieautomaten worden uitgerust. Bij de koersaanpassing van de discounter speelt bovendien regionaliteit een grote rol. Meer dan de helft van de waren stamt uit binnenlandse productie, aldus Alexander Deopito, directievoorzitter van Lidl Oostenrijk. In de toekomst zal dit niet alleen bij groenten en fruit zo zijn, maar ook bij vlees, vleeswaren en wijnen.

Het kassagebied geldt in de handel als een strategisch belangrijke zone. Hier wordt door spontane aankopen een belangrijk deel van de totale omzet behaald. Niet alleen kinderen, maar ook volwassenen grijpen vlak voor de kassa graag toe. Per direct zullen er aan de hoofdkassa van alle Oostenrijkse filialen voortaan echter bewuste alter-natieven voor snoepgoed worden aangeboden. "Dat er met de nieuwe artikelen in het begin misschien minder verkocht wordt aan de kassa, nemen we op de koop toe. Het gaat ons er hier namelijk om een al lang bestaande wens van de klant te vervullen en een blijvend alternatief te bieden. Als we iets doen, dan doen we het goed. Dat is ook de reden waarom we geen testfase doorvoeren. Op de middellange termijn hopen we succes te krijgen met de 'gezonde kassa' en we zien dit als een investering in de toekomst", aldus Deopito.
Publicatiedatum: