Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Internationale vraag Italiaanse druiven groeit

De Britse markt is belangrijk voor de Italiaanse teler en exporteur Giuliano Puglia Fruit, vooral voor de pitloze druiven. In het klantenbestand staan onder andere TESCO, Sainsbury's en Marks & Spencer.

"We hebben een goede kwaliteit pitloze druiven in Italië en voldoende volume om de Britse markt te voorzien," vertelt Filippo Valenzano exportmanager bij het bedrijf. "De pitloze druivenmarkt groeit elk jaar, niet alleen in Groot-Brittannië maar ook in Duitsland, Oostenrijk en Nederland."

"Het druivenseizoen bij ons begint in juni met de Victoria en eindigt in december, na de Kerst, met de ITALIA, Red Globe en Crimson." De verwachtingen voor het komende seizoen zijn positief.



Volgens Filippo kiezen de meeste van de klanten bewust voor Italiaanse druiven en kiezen de klanten alleen voor producten uit andere landen als er geen Italiaans aanbod is. "Hoe dan ook proberen we altijd een goede kwaliteit te leveren. We hebben concurrentie uit Egypte, Griekenland, Marokko, Spanje, Israël en Turkije."

De exportmanager vervolgt dat het bedrijf werkt met exportprogramma's gebaseerd op kwaliteit. Dat is afhankelijk van het weer. "We sluiten pre-programma's, die aangepast kunnen worden, af met onze klanten. De gevraagde volumes groeien elk jaar, mede doordat de vraag elk jaar vervuld wordt."
Publicatiedatum: