Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Auchan en Monoprix volgen Intermarché en Leclerc in campagne voor 'lelijk fruit'

Na de 'lelijk fruit' campagnes van Intermarché en Leclerc biedt een Auchan-winkel in Vélizy nu groenten en fruit, die niet aan de esthetische supermarktstandaard voldoen. Vanaf deze week zullen 17 Monoprix-winkels in Frankrijk groenten verkopen die te klein of te groot zijn, met imperfecte vormen of beschadigingen, onder de slogan "Quoi ma gueule" (Wat is er mis met mijn gezicht?). Deze groenten worden gekozen om hun smaak, ongeacht hun uiterlijke verschijning.

Het doel is om het verlies te reduceren dat wordt veroorzaakt door de "excessieve normalisering" van groenten en fruit. Tussen de 10-30% van de producten wordt verspild omdat geloofd wordt dat hun uiterlijk de koper zal afschrikken. Hier betaalt de consument uiteindelijk de prijs voor, omdat in elke gekochte vrucht of groente de kosten van de opzij geschoven producten, zijn inbegrepen.
Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer