Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Verspromotie met gepersonaliseerde giftbox voor Moederdag

Tholen - Mijn Keukentuintje heeft voor Moederdag een giftbox gelanceerd waar madeliefjes in groeien. Deze Ma-de-liefste giftbox moet het gebruik van vers promoten. "Een nieuwe manier om te laten zien hoe leuk vers is, als onderdeel van het crossmediale concept."



Sinds oktober zijn ze op de markt: een mini-keukentuintje met munt, basilicum of tuinkers, uitgevoerd in gepersonaliseerde verpakking. Het is onderdeel van het Mijn Keukentuintje-concept van Fossa Eugenia. De telersvereniging heeft het opgezet om vers in z'n algemeenheid te promoten. In aanloop naar Moederdag is er de eerste speciale uitvoering gemaakt: de Ma-de-liefste giftbox. Daarin groeien geen groenten of kruiden, maar madeliefjes. "Een nieuwe manier om te laten zien hoe leuk vers is", vertelt Sjoerd Jochems, namens Fossa Eugenia. Want dat moge duidelijk zijn: met de promotie van (eetbare) bloemen heeft de set niets te maken. "We willen vers promoten en inhaken op een commerciële feestdag. De bloemen zijn juist een manier om vers onder de aandacht te brengen: decoreer een salade met madeliefjes. Laat zien dat vers leuk én lekker is."

Relatiegeschenken
Na de lancering werd er vooral op consumenten gericht met de mini-keukentuintjes, maar na een half jaar is duidelijk dat er ook vanuit B2B veel aandacht is. "Kweeksetjes zie je veel", vertelt Jochems. "Bij de Hema, Intratuin, zelfs bij de supermarkt. Het verschil is dat wij ze personaliseren. Dat doet het goed als relatiegeschenk." Zo heeft een reisbureau ervoor gekozen een giftbox voor een 'uitmuntende samenwerking' te sturen naar klanten, uiteraard gevuld met munt. In de B2B speelt mee dat met de opbrengst een landelijke leefstijlcampagne ter promotie van vers ondersteund wordt. "Het spreekt meer aan als er ook MVO aan verbonden is."



Aardbeien, rucola, klaver
In de toekomst ziet Jochems nog veel meer mogelijkheden voor de mini-keukentuintjes: gevuld met aardbeien, rucola, of geluksklaver. Concurrentie voor de tuinbouw? Helemaal niet, vindt Jochems. "Wat er vanaf komt is goed voor een klein gerechtje. Het is marginaal wat vers daarmee zou inboeten. Het is juist de activatie van het zelf doen door de consument om het gebruik van vers tussen de oren te krijgen, en wat je allemaal met vers kunt doen."



Vandaag bestelde giftsets worden donderdag verzonden en zijn dan nog precies op tijd voor Moederdag. Tip van de expert: strooi de madeliefjes pas op het laatste moment over een salade. "Anders klappen ze dicht."

Voor meer informatie:
Fossa Eugenia
Sjoerd Jochems
sjoerd.jochems@fossaeugenia.com
www.fossaeugenia.com
www.mijnkeukentuintje.nl