Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Initiatief tegen voedselverspilling en vóór creatieve afzetmogelijkheden

Voedselmarkt.nl geopend

De eerste bedrijven hebben advertenties geplaatst op www.voedselmarkt.nl; een online platform waar bedrijven restpartijen en reststromen in vroeg stadium kunnen aanbieden. De website is vorige week live gegaan. Ondernemers Jacob Kapitein en Jacob Vlot zijn de initiatiefnemers achter Voedselmarkt.nl. Beiden delen een achtergrond in de visserij en zagen hoeveel moeite, tijd en energie het kostte om voor de gevangen vis een bestemming te vinden. Te vaak zagen ze partijen in koel- en vrieshuizen wachten op afnemers, die nooit zouden komen. Het feit dat veel voedsel werd weggegooid, liet ze niet los.

Waarom Voedselmarkt.nl?
Omdat verspilling en afwaardering in alle sectoren voorkomt, besloten de ondernemers een open platform te ontwikkelen waar aanbieders en afnemers elkaar kunnen vinden om hun restpartijen onder aandacht te brengen. AGF, zuivel, vlees, vis en dranken; alle sectoren krijgen een plek. Het doel van het platform is om nieuwe en creatieve afzetmogelijkheden te vinden, zodat afwaardering naar compost of de verbrandingsoven wordt voorkomen. Een hogere prijs en betere bestemming voor 'verloren gewaand' voedsel is de uitkomst voor de ondernemer.



Wat biedt Voedselmarkt.nl?
Het online platform biedt de mogelijkheid om een gratis account aan te maken. Met een account kan vervolgens gratis een advertentie worden geplaatst. Pas wanneer de verkoper besluit de advertentie te promoten, worden er kosten gerekend.

Publicatiedatum: