"Mixverpakking Rebellion biedt kansen voor smaakomaten"
Volgens Helen Aquino van Village Farms is de verpakking geschikt voor consumenten die afwisseling zoeken. De kleinere tomaten doen het goed in salades of als snack en zorgen voor een kleurrijk geheel. "Retailers staan voor de uitdaging om consumenten meer vers product te laten eten en ook nog eens een hogere omzet per meter te behalen. Uit statistieken blijkt dat consumenten aandacht voor dit soort speciale soorten hebben", vertelt Helen.
Voor bulkproductie als de trostomaat en de vleestomaat is nog steeds veel vraag, maar er komt steeds mee vraag naar kleine variƫteiten. "De Rebellion onderscheidt zich door de heldere gele en oranje kleuren. Dat ziet er aantrekkelijker uit."
Best New Vegetable Product
Op de CPMA in Vancouver werd er positief gereageerd op de Rebellion en United Fresh heeft de tomaat genomineerd als finalist voor 'Beste nieuwe groenteproduct'.
Voor Village Farms is de zoektocht naar unieke rassen belangrijk en continu. Zo wordt de mini San Marzano exclusief verhandeld en gedistribueerd ind e VS. "Retailers kijken naar unieke producten. Daar spelen we op in."
Design van AndNowUknow
De grootste uitdaging in de VS is de promotie van groenten en fruit. Niet alleen in de reguliere consumptie, maar ook als snacks.
For more information
Helen L. Aquino
Village Farms
Tel: +1 407-936-1190 x312
Email: haquino@villagefarms.com
www.villagefarms.com