Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

China: appelsector van Daning leidt provinciale economie

De provincie Daning is droog en winderig in het voorjaar, heet en regenachtig in de zomer, regenachtig in de herfst en koud en droog in de winter. De grote temperatuurverschillen tussen dag en nacht maken het zeer geschikt voor het telen van appelbomen.

Sinds in 2012 de uitvoering van de "Gebruik het bos voor de mensen"-strategie plaats vond, heeft de fruitteelt van Daning een totaaloppervlak van 106.950 acre bereikt, met een totale fruitproductie van 38.000 ton (vorig jaar). Bij een inkomen van 1462 yuan(169,90 euro) per capita in de appelteelt, heeft de fruitteelt in Daning het leven van telers verbeterd.

Op basis van de behoefte van de provinciale overheid van "Eén provincie, één sector", "Eén dorp, één product", besloot de provincie fruitbomen te ontwikkelen en planten. In 2013 besloegen hun appelbomen 35.000 acre, en zaailingen werden gekweekt op 100 acre. Ze hebben een nieuw gebouwde appelplantage van 12000 acre, met een beplantingsgebied van 8100 acre. Daarop staan 267.300 appelbomen.

Daarnaast heeft de overheid coöperatieve organisaties opgezet, om te helpen telers met de markt te verbinden. Momenteel zijn er ongeveer 48 coöperaties en ongeveer 2470 medewerkers. De provincie organiseert verschillende vormen van technische trainingen en heeft daarmee al meer dan 6600 mensen bereikt. Het heeft ook een fruittechnologiedienst opgezet, het geeft technische raad en zorgt voor de introductie van nieuwe producten en voor informatiediensten.
Publicatiedatum: