Leo de Kock, dochterbedrijf van coöperatie Agrico, gebruikt het Vinkje voor de nieuwe lijn Quick Potato. Die bestaat uit vijf producten. "De nieuwe lijn kenmerkt zich door het unieke stoomventiel, waardoor tijdens het stomen in de magnetron druk wordt opgebouwd in de verpakking. De aardappels garen zo 100 procent egaal. Alle vitaminen, vezels en andere belangrijke voedingsstoffen blijven behouden. Het is ontzettend gezond en gemakkelijk om de aardappels te consumeren", zegt Mariska Werring van Leo de Kock.
Betere keuze
De toetreding van Leo de Kock zorgt voor een uitbreiding van het aanbod van betere producten met het Vinkje. Sinds deze maand is het keurmerk voor het eerst op de verpakkingen te zien. Op dit moment hebben honderd bedrijven samen ruim 7.000 producten met het Vinkje in hun assortiment. Daarnaast bieden foodservice- en cateringbedrijven duizenden maaltijden met het keurmerk. Alle maaltijden en producten voldoen aan criteria voor suiker, vet, zout en calorieën. Deze zijn opgesteld door onafhankelijke wetenschappers.Stichting Ik Kies Bewust is blij met het besluit van Leo de Kock om het Vinkje voortaan te gebruiken. "Hoewel aardappelen in de perceptie van mensen altijd gezond zijn vinden wij het belangrijk dat zo veel mogelijk bedrijven dit ook uitdragen door een Vinkje op de verpakking te zetten. Leo de Kock biedt zijn producten aan bij supermarkten, biologische groothandels, groenteboeren en markten. Het is een goede zaak dat het Vinkje daar ook meer zichtbaar wordt", zegt voorzitter Clémence Ross van Stichting Ik Kies Bewust.