Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Druk van Aldi en Lidl: Britse supermarkten verlagen hun prijzen

Britse consumenten kopen in toenemende mate bij discounters zoals Aldi en Lidl. Deze ontwikkeling is niet goed voor de omzet van de Britse supermarkten. Zij verlagen hun prijzen daarom momenteel zo drastisch als in geen jaren meer gebeurd is, meldt de Duitse krant 'Handelsblatt' op haar website.

De harde concurrentie met de Duitse discounters Aldi en Lidl dwingt de Britse supermarkten om hun prijzen zo sterk te verlagen als ze in meer dan zeven jaar tijd niet meer hebben gedaan. De prijzen daalden in maart met 1,7% ten opzichte van vorig jaar. Dat was reeds de elfde prijsdaling op rij. De hoofdreden hiervoor is dat de lonen ondanks het conjunctuurherstel nauwelijks stijgen. De consumenten doen hun dagelijkse boodschappen daarom steeds vaker bij Aldi en Lidl.

De vier grote Britse ketens Tesco, Asda, Sainsbury's en Morrissons verloren in de eerste drie maanden tot wel 3,8% aan omzet. De omzet van Aldi steeg daarentegen met 35,3% en de omzet van Lidl steeg met 17,2%. Meer dan één op de twee Britten gaat inmiddels regelmatig naar discounters.
Publicatiedatum: