Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duitsland: consumenten geven steeds minder uit aan levensmiddelen

Duitse consumenten gaven in 2012 in totaal 1.442 miljard euro uit, meldt de Duitse website Proplanta.de. Het 'Rheinische Landwirtschafts-Verband' (RLV) deelt hierover mee dat 170 miljard euro hiervan (11,7%) werd uitgegeven aan voedingsmiddelen en alcoholvrije dranken.

Daarnaast gaf men circa 45 miljard euro uit aan alcoholische dranken en tabakswaren. Het aandeel van de uitgaven aan voedingsmiddelen aan de totale consu-mentenuitgaven is hiermee licht toegenomen ten opzichte van het voorgaande jaar. Over langere tijd gezien zijn de uitgaven aan voedingsmiddelen procentueel echter duidelijk afgenomen, aldus het RLV. De reden van deze langetermijntendens ligt in de inkomensstijgingen en in de beneden gemiddelde stijging van de voedings-middelenprijzen.
Publicatiedatum: