Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Arie van Doesburg, unitmanager Vers:

"Duurzaamheidsbeleid PLUS steeds meer zichtbaar"

Arie van Doesburg, unitmanager Vers is ook verantwoordelijk voor de verduurzaming van het assortiment bij PLUS. "Dat begon vier jaar geleden met de bananen. In 2010 was PLUS de eerste supermarkt van Nederland die besloot om alleen nog maar Fairtrade bananen te verkopen. Sindsdien is het beleid dat PLUS waar mogelijk de verantwoorde keuze voor de consument maakt. Omdat een consument van de supermarkt mag verwachten dat het assortiment verantwoord is."

"In 2011 volgden de huismerk thee en de ananassen. Sinds begin 2012 zijn alle eieren in het schap biologisch of van vrije uitloopkippen. Daarnaast werd in 2012 alle
huismerk koffie Fairtrade, zijn de Fairtrade rozen aan het assortiment toegevoegd en is PLUS begonnen om al het varkensvlees onder het Beter Leven kenmerk 1-ster van
de Dierenbescherming te brengen. Arie: "Ondernemen is af en toe dingen gewoon doen. De wereld wordt niet beter van verantwoord-beleid dat alleen op papier en uit richtlijnen bestaat. PLUS gelooft dat je verantwoord zichtbaar moet maken voor de klant, maar niet ten koste van alles."

"Voor 2014 heeft Arie de volgende uitdagingen geformuleerd: voor veel consumenten is AGF vanzelfsprekend verantwoord. Ook hiervoor geldt dat zaken beter kunnen, bijvoorbeeld rondom gewasbescherming, kunstmest en energiegebruik in kassen. PLUS gaat op zoek naar een manier om ook hier haar verantwoordelijkheid te nemen op een manier die de klant herkent en waardeert. Daarnaast wil PLUS op het gebied van rundvlees een diervriendelijke stap zetten."



AGF-afdeling

In een recent interview van Primeur met Martin Pietersma, category manager AGF van PLUS gaf hij aan dat ze duurzaamheid doorvoeren in meerdere gebieden. "Ook op verpakkingsgebied zijn we bewust en duurzaam bezig. We willen zo min mogelijk plastic in onze winkels hebben om 'waste' te voorkomen en voor de juiste uitstraling. Toch zijn we omwille van de houdbaarheid soms gedwongen om producten te verpakken. We hebben bijvoorbeeld een test gedaan bij onze rode paprika's, de grootste paprikasoort qua afzet. Deze wilden we los gaan voeren, maar de omzetsnelheid bleek te laag om de juiste kwaliteit te garanderen. Dan staat kwaliteit toch bovenaan en kozen we om de paprika verpakt aan te bieden, dit keer met skinseal. Een bewuste en duidelijke tussenweg." Op prijsgebied geeft Pietersma aan dat ze bij enkele vaste producten altijd ronde prijzen hebben. "Dat is bij cherry-tomaten, groene kiwi en versgesneden fruit het geval."

Bron: PLUS
'

Publicatiedatum: 3-4-2014

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: