Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Fruity King: "We onderscheiden ons met echt vers geperst fruit"

Fruity King verkoopt verschillende sappen, zowel concentraat als vers geperst sap. Op dit moment richt Fruity King zich op verse sappen die ze onder de merknaam 'the fruit lab' produceren. Het bedrijf perst alle sappen 'in huis'. Naast het gewone sinaasappelsap combineren ze smaken met aardbei, mango, kiwi en ananas. Deze gemengde fruitsappen zijn het paradepaardje van the fruit lab.

Koning Fruit
"Fruity King bestaat ruim twintig jaar en is ooit begonnen als een klein bedrijf dat met handgeperst sinaasappelsap direct aan de lokale horeca leverde. Na diverse investeringen is het bedrijf twintig jaar later uitgegroeid tot wat het nu is", aldus commercieel manager Tom Poels. "De stap naar de combinatie van diverse
verssappen is de laatste acht jaar gezet. Want het bleek al snel dat iedereen zijn eigen sinaasappelsap thuis aan het persen was. Iedereen kan dat natuurlijk. Wij hebben toen ingezet op verrassende smaakcombinaties. De basis blijft wel het sinaasappelsap, maar de varianten zijn inmiddels onmisbaar," vertelt Poels. De term 'vers geperst sap' is volgens Poels ook breed definieerbaar en wordt soms onterecht gebruikt door anderen.



"Wij persen zelf ons fruit en we mogen daarom met recht het etiket 'vers geperst' gebruiken, maar meerdere merken doen dat terwijl het niet altijd zo is. Voor de consument blijft dat lastig. Wij zetten daarom in op onze onderscheidende
factor; de intense en pure smaak." Smaakbeleving gaat bij the fruit lab boven alles, dus kijkt het bedrijf constant om zich heen om de beste producten te kunnen verzamelen. Het fruit wordt ingekocht en ingevlogen vanuit diverse landen. "Wij zouden bijvoorbeeld graag Nederlandse aardbeien willen gebruiken, maar die zijn op het moment nog te waterig waardoor je niet de perfecte smaak kan garanderen. In het seizoen zijn de Nederlandse aardbeien prima en lekker, maar tot die tijd
importeren we onze aardbeien uit Polen."

Ook de verpakking van the fruit lab springt in het oog en heeft een aantal prijzen in de wacht gesleept. "Iedere fles heeft een eigen nummering die de smaakbeleving weergeeft met een smaakcode tussen 1 en 9 qua intensiteit van zoet, zuur en bitter. Een smaakcode van 367 staat voor de Ruby Red Grapefruit, waarbij de cijfers niet zo zoet, redelijk zuur en lekker bitter vertegenwoordigen."

The fruit lab wil in de toekomst graag blijven experimenteren met diverse smaken en
bestaande en nieuwe fruitsoorten om de ultieme sapcombinaties te kunnen blijven
ontwikkelen. "Op dit moment produceren we ruim twintig verse smaaksoorten per dag. De smaakcombinaties worden deels door de inkopers bedacht, maar ook de medewerkers hebben een inbreng in de keuze. Ook tijdens de lunch staat er bij ons altijd wel een vers sapje op tafel." Naast Nederland ziet het bedrijf ook veel mogelijkheden voor groei in de omringende landen zoals Duitsland, Belgiƫ, Oostenrijk en Zwitserland. "Daar worden vooral nog lang houdbare producten verkocht dus onze exportplannen staan nog in de kinderschoenen.

Bron: Ministerie van Economische Zaken/Berichten Buitenland
Publicatiedatum: