Billboardcampagne 'Frische ist Leben' weer van start
Succesvolle start in 2012
De EU-campagne "Frische ist Leben" is in 2012 gestart als een doelgroepoverstijgende voorlichtings-campagne om de Duitse consument te overtuigen van het nut van het regelmatig eten van groenten en fruit. Mede-initiatiefnemer GroentenFruit Bureau werkt hierin samen met de Duitse telersorganisatie BVEO, het Duitse handelsplatform DFHV en het Belgische VLAM onder de paraplu van 5 am Tag. In opdracht van GroentenFruit Bureau coördineert Jochem Wolthuis de campagne. Financiering vanuit Nederland is mede mogelijk
gemaakt door Productschap Tuinbouw.
Tijdens de Fruit Logistica 2013 was de campagne genomineerd voor de Innovation Award. Deze nominatie was te danken aan het succes van de campagne, die in 2012 met stip is beland in de top 10 van opvallendste en effectiefste billboards in Duitsland. Bijna 20 miljoen Duitse consumenten (22%) kent de campagne, zo bleek uit Holland Imago Monitor 2013 van het Productschap Tuinbouw. Ook hadden de gerenommeerde instituten IMAS en mafo.de de effectiviteit van reclame-uitingen gemeten. In beide onderzoeken was het opvallend dat de billboard "Frische ist
leben" als generieke campagne-uiting voor groenten en fruit in de top 10 is beland samen met grote campagnes van A-merken zoals Heinz, Coca Cola, Heineken en Milka.