Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
op 6 mei in Duitsland

Billboardcampagne 'Frische ist Leben' weer van start

De EU-billboardcampagne "Frische ist Leben" is vanaf 6 mei 2014 tot en met 19 juni 2014 in meer dan 1.000 Duitse steden acht weken lang te zien op bijna 4.000 parkeerplaatsen van alle grote Duitse supermarktketens, o.a. Coop, Bünting, EDEKA, Globus, Kaufland, Penny, Real, Rewe en Wasgau. Ook besteedt een aantal supermarktketens aandacht in hun klantenmagazines aan deze campagne die tot meer consumptie van groenten en fruit in Duitsland stimuleert. Daarmee bereikt de campagne vele miljoenen consumenten op de winkelvloer. Nederlandse exporteurs en teeltbedrijven worden opgeroepen in overleg met de supermarktorganisaties in te spelen op deze campagne. De billboard is onderdeel van een driejarige EU-campagne van de Duitse, Belgische en Nederlandse groenten- en fruitsector.



Succesvolle start in 2012
De EU-campagne "Frische ist Leben" is in 2012 gestart als een doelgroepoverstijgende voorlichtings-campagne om de Duitse consument te overtuigen van het nut van het regelmatig eten van groenten en fruit. Mede-initiatiefnemer GroentenFruit Bureau werkt hierin samen met de Duitse telersorganisatie BVEO, het Duitse handelsplatform DFHV en het Belgische VLAM onder de paraplu van 5 am Tag. In opdracht van GroentenFruit Bureau coördineert Jochem Wolthuis de campagne. Financiering vanuit Nederland is mede mogelijk
gemaakt door Productschap Tuinbouw.

Tijdens de Fruit Logistica 2013 was de campagne genomineerd voor de Innovation Award. Deze nominatie was te danken aan het succes van de campagne, die in 2012 met stip is beland in de top 10 van opvallendste en effectiefste billboards in Duitsland. Bijna 20 miljoen Duitse consumenten (22%) kent de campagne, zo bleek uit Holland Imago Monitor 2013 van het Productschap Tuinbouw. Ook hadden de gerenommeerde instituten IMAS en mafo.de de effectiviteit van reclame-uitingen gemeten. In beide onderzoeken was het opvallend dat de billboard "Frische ist
leben" als generieke campagne-uiting voor groenten en fruit in de top 10 is beland samen met grote campagnes van A-merken zoals Heinz, Coca Cola, Heineken en Milka.

Publicatiedatum: