Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
KIKU, Lamb Weston en Joya in Sochi

AGF'ers sponsors en leveranciers tijdens Olympische Spelen

Tijdens de Olympische Spelen in Sochi is het belangrijk dat er overal voedsel beschikbaar is van hoge kwaliteit. De Spelen vormen een geweldige mogelijkheid voor bedrijven om op te vallen met producten en merken en de verkoop te bevorderen. Ook AGF'ers doen hier aan mee door te sponsoren en/of producten te leveren. Lamb Weston is tijdens de Spelen leverancier van bewerkte aardappelproducten en KIKU en Joya promoten hun appelen op de Olympische Spelen door middel van sponsorschap en gebruiken hiervoor sporters.



Elke deelnemer heeft een uniek gezond eetpatroon of dieet die hen zal helpen om de juiste prestaties te leveren. Om hen te voorzien van het beste eten ter voorbereiding van de wedstrijden hebben atleten koks en voedingsdeskundigen tot hun beschikking die hen gedurende de spelen advies geven over hun dieet. Nanna Meyer is senior sport-diëtist voor het Amerikaanse Olympische Comité adviseert de schaatsers van de VS. Ze blogt tijdens haar tijd in Sochi en schrijft over het eten tijdens de Olympische Spelen. "Het eten in Sochi is van zeer hoge kwaliteit en smaakt uitstekend. Het kiezen van de juiste brandstof en verse producten kunnen het beste uit een atleet halen. Daarom geven wij ze advies."

Lamb Weston
Eén van de vele bedrijven die producten levert tijdens de Olympische Spelen is Lamb Weston. Merav Mattijssen, marketingmanager legt uit dat Lamb Weston door een selectieproces en aan diverse criteria moest voldoen om leverancier te worden tijdens de Olympische Spelen. Lamb Weston werd gekozen om hun premium frites, wedges en uienringen en leveren deze aan lokale hotels, eetstalletjes en restaurants. Er zijn concurrenten in Rusland maar er werd gekozen voor het voedsel van Lamb Weston. Mc Donalds is één van de sponsors van de Olympische Spelen, maar die koopt ook onze producten. Als je frietjes, uienringen of wedges in Sochi eet, is het waarschijnlijk van Lamb Weston."



KIKU appelen
Sommige bedrijven gebruiken sporters om hun producten te promoten. KIKU appelen uit Italië is een bedrijf dat atleten voor marketing en promotie van hun appelen gebruikt. Sommige sporters zijn op dit moment op de Olympische Spelen. Jürgen Braun CEO vertelt over de combinatie Olympische spelen en KIKU. "Wij gebruiken altijd sporters om ons merkt te promoten. Helaas is ons merk niet meer zichtbaar tijdens de Spelen, maar we promoten 'onze' atleten door middel van onze website en social media. Zo kunnen we mensen up-to-date houden over hun prestaties. Twee broers, Dominik en Markus Windisch concurreren bij de Italiaanse nationale Olympische biatleten. Het is zeer zeldzaam dat twee broers met elkaar concurreren in dezelfde sport op zo'n hoog niveau. Ze zijn zeer goede ambassadeurs van ons merk. We willen aangeven dat sport en gezonde producten goed samengaan. We willen hier onze atleten aanmoedigen en mede onze appelen promoten."
 

KIKU appelen en biatleet Dominik Windisch, Atleent van het Italiaanse nationale team.

Pink Lady Europa introduceerde twee jaar geleden de Joya appel. Carine Duthu, communicatiemanager vertelt over de promotie tijdens de Olympische Spelen. "We hebben een team van vier internationale rijders die ambassadeurs zijn voor de appel, een kitesurfer, een freerider, een mountainbike prof en nu bevorderen we de appel op de Spelen met Brage Richenberg, een snowboarder uit Noorwegen. We hebben ons logo op de helm en het snowboard geplaatst. Joya heeft duizenden fans op social media en een nieuw online spel, de Joya Rider Game. De reacties zijn zeer positief en verkopen blijven toenemen. We blijven ook in de toekomst investeren om de relatie met sporters te behouden."


Brage Richenberg, snowboarder tijdens de Olympische Spelen in Sochi, promoot Joya



Publicatiedatum: