Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
missie: meer versverwerkte groente op eettafel van Nederlandse gezinnen

Nicole Freid nieuwe directeur Marketing & Innovatie HAK

Nicole Freid (39, foto) wordt per 1 januari de nieuwe directeur Marketing & Innovatie van groentefabrikant HAK. Ook treedt zij toe tot het management team. Nicole Freid was al vanaf april 2013 op ad-interim basis eindverantwoordelijk voor de nieuwe positionering en de voorbereidingen voor de merkcampagne die eind september van start is gegaan. De afgelopen zes jaar was zij, eveneens op ad-interim basis, in diverse marketing- en managementrollen actief voor Mars Nederland. Daarvoor werkte zij voor Spadel Nederland, Spadel Benelux, Beiersdorf en L'Oréal.

"Het is geweldig te kunnen werken met een iconisch en authentiek Hollands merk als HAK", zegt Nicole Freid in een toelichting. "Met veel energie hebben we het afgelopen jaar al met het hele team de nieuwe positionering uitgewerkt waarbij we als merk het domein van de Hollandse maaltijd willen gaan claimen. Wisten jullie dat wij gemiddeld nog steeds 3 à 4 maal echt traditioneel Hollands eten met aardappel, groenten en vlees?" Eind september ging onder haar leiding de nieuwe merkcampagne "Lekker Hollands, met de groenten van HAK" van start met voetbaltrainer Ronald Koeman en de nieuwe HAK-kok Steef Cuijpers in de eerste van een nieuwe reeks commercials.

Groter marktaandeel.
HAK wil vaker op tafel bij hedendaagse Nederlandse gezinnen en het
marktaandeel binnen de avondmaaltijd vergroten, binnen HAK ook wel 'maagaandeel' genoemd. Door het claimen van het domein van de Hollandse aardappelen-groenten-vleesmaaltijd en veel meer nadruk op lekker. Freid: "Want lekker maakt het verschil of we iets op tafel zetten, of niet. Heel Nederland weet al dat HAK versverwerkte groenten rechtstreeks van het land in een glazen pot stopt, maar nu gaan we helpen bij het bereiden van doordeweekse maaltijden en dus het accent leggen op 'lekker'. Voor mij is dit een geweldige marketingmissie. Lekker van dichtbij steeds relevanter. HAK legt in de nieuwe campagne ook nadruk op het feit dat bijna alle groenten van HAK van dichtbij komen, binnen een straal van 125 km. Freid: "En ook dat weet bijna niemand, terwijl regionaal en lokaal voor consumenten steeds belangrijker wordt en staat voor kwaliteit en betrouwbaarheid."

Nicole Freid studeerde aan de International School of Economics in Rotterdam en aan de Ecole Superieure de Commerce Bordeaux. Zij is getrouwd en heeft twee kinderen.
Publicatiedatum: