Fotoreportage Nederlandse en Belgische AGF'ers op Anuga
Uniek
Er waren ongeveer 155.000 vakbezoekers uit 187 landen aanwezig. "De beurs is uniek. Anuga is het belangrijkste platform in de wereld voor de internationale food business", benadrukte CEO Gerald Böse van Koelnmesse GMbH. Tijdens de beurs werd het volledig assortiment van producten en diensten uit de verschillende sectoren gepresenteerd. Hierbij was een groot deel convenience producten om op de veranderende behoefte en het gemak van de consument in te spelen.
Genieten
Er waren eigenlijk tien aparte beurzen onder het dak van Anuga waaronder Drank, Vlees, Biologisch en Diepvriesvoeding. De sfeer was in elke hal weer anders en mediterraanse en oosterse sferen wisselden elkaar af. De nadruk lag op genieten en dat kon in de hele beurs. Veel kleine hapjes zoals tapas en sushi werden gepresenteerd, klaargemaakt en uitgedeeld.
Kansen
Wij maakten een reportage van de Nederlandse en Belgische bedrijven uit de verse of bewerkte AGF-sector. Dit zijn met name bedrijven die diepvriesproducten leveren. Steeds meer groenten en fruit worden diepgevroren geleverd, zelfs tomaten, asperges en avocado's. Tegenwoordig is het hele AGF-assortiment ook in diepvries verkrijgbaar. Diepvriesbedrijven geven aan dat de markt vraagt om diversiteit in producten, mixen en kleuren. Het wordt zo makkelijk mogelijk gemaakt voor de klant, zodat de producten gebruiksklaar zijn. Veel diepvries AGF'ers leveren hun assortiment onder private label. De meesten zijn positief over de kansen in de markt en zien ook op exportgebied, zowel in Europa als overzee, een groei voor de toekomst.
Ook opvallende en innovatieve producten werden door ons op de foto gezet. Op een speciale plaats werden de Taste 13-producten gepresenteerd. Dat zijn de nieuwe en innovatieve producten die op de beurs aanwezig waren.
Klik hier voor de fotoreportage