Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duitsers bezuinigen op verse levensmiddelen

Duitsers bezuinigen in toenemende mate op levensmiddelen, meldt de Duitse krant 'Die Welt' op haar website. Volgens een onderzoek geven de consumenten minder geld uit aan vlees, vis, groenten en fruit. Ook alcohol belandt minder vaak in de winkelwagens.

Levensmiddelen zijn naar inschatting van de meeste Duitsers duidelijk duurder geworden - daarom bezuinigen ze op eten. Ze kiezen vaker voor speciale aanbiedingen, afgeprijsde waren en huismerken. Volgens het onderzoek hechten de consumenten echter wel veel waarde aan een aangename winkelsfeer en vriendelijk personeel.
 
Markonderzoeksbureau Nielsen ondervroeg afgelopen november 1500 mensen in Duitsland. Vier op de vijf personen zeiden dat levensmiddelen duidelijk duurder zijn geworden. Inmiddels heeft deze ontwikkeling zich zelfs nog verscherpt.
 
20% van de ondervraagden zei op verse groenten en fruit te besparen, 21% op vers vlees en 26% zei op verse vis. Bijna één op de drie consumenten zegt bij bier, wijn en andere alcoholische dranken alleen nog maar 'het nodigste' te kopen.
 
Volgens het onderzoek is 25% van de ondervraagden meer huismerken gaan kopen. De meesten (61%) zeiden dat de kwaliteit van huismerken vergelijkbaar is met die van merkproducten. Volgens Nielsen wordt al twee vijfde van de totale omzet van de Duitse levensmiddelenhandel met huismerken behaald.
 
Publicatiedatum: