Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

HoneyCrunch steelt de show op de MIN markt van Rungis

Na de LoliPop-appel was het vorige week de beurt aan de HoneyCrunch-appel om de show te stelen op de MIN markt van Rungis! Samen met de Juliet-appel zijn de drie rassen op een missie om de Innatis groep te vertegenwoordigen bij groothandelaren. "Normaal gesproken zetten we onze rassen in de kijker, maar voor dit evenement besloten we om Innatis samen met onze groothandelspartner Vinas in de kijker te zetten," vertelt communicatiemanager van het bedrijf Alice Gianola.

HoneyCrunch, historische appel van Innatis
Innatis biedt momenteel 4 exclusieve appelrassen aan en promoot ze regelmatig, maar het bedrijf heeft er dit jaar voor gekozen om – wanneer de gelegenheid zich voordoet – vooral de HoneyCrunch-appel in de schijnwerpers te zetten. "De HoneyCrunch-appel is de eerste appel die de strategie van de Innatis groep belichaamde, op een moment waarop we besloten onze eigen rassen te ontwikkelen om technische opvolging ten aanzien van de teelt en de afzet te kunnen garanderen. Dankzij deze strategie kunnen we een gediversifieerd smakenpalet aanbieden, homogeniteit in oogst en bewaring bieden en strenge specificaties die de beste kwaliteit voor onze klanten garanderen."

Een perfect uitgebalanceerde appel
De historische appel van Innatis werd in 1974 in de Verenigde Staten ontdekt en heeft sindsdien een lange weg afgelegd. "We hebben deze appel destijds geselecteerd omdat we iets anders en nieuws op de Franse markt wilden brengen. Het ras HoneyCrunch voldeed aan alle criteria waar we naar op zoek waren. Zelfs op dit moment heeft nog geen enkele appel een net zo perfecte balans tussen zuurtegraad en suikergehalte als de HoneyCrunch-appel. De HoneyCrunch-appel heeft zich altijd weten te onderscheiden van andere appelen op grond van een ultieme knapperigheid en sappigheid. Destijds was de appel bij de meesten van ons favoriet, inmiddels is de appel onze unanieme favoriet."

Opbrengst van 10.000 ton - klasse 1
Onze keuze lijkt zijn vruchten te hebben afgeworpen, zo blijkt uit de cijfers van dit seizoen. "Al jaren stijgt het aantal partijen gestaag. Op dit moment hebben we een opbrengst van 10.000 ton in klasse 1 bereikt. De HoneyCrunch-appel is een vroege appel die dankzij de goede bewaareigenschappen van september tot juni/juli in de supermarktschappen ligt.

In de toekomst willen we nog verder gaan op het gebied van vroegheid door de markt eind augustus te openen met het ras, dankzij een vroege HoneyCrunch-kloon. De HoneyCrunch-appel is een populaire appel, niet alleen in Frankrijk, maar ook in andere (Europese en niet-Europese) landen, waaronder Duitsland, Ierland, Finland, Nederland en Singapore. Dit jaar zijn onze voorraden hierdoor nog sneller uitgeput dan normaal."

Voor meer informatie:
Alice Gianola
Innatis
alice.gianola@innatis.com

Publicatiedatum: