Transparante etiketten worden steeds vaker gebruikt in de voedingsmiddelenindustrie, nu ook voor aardbeien. Het is een manier om de consument een duidelijk idee te geven over de consistentie, de kleur en andere kwaliteiten van het product in de verpakking.
Marica Valluzzi
"Vorige week zijn we hiermee begonnen en het lijkt goed ontvangen te worden", zegt Marica Valluzzi, marketingverantwoordelijke van de Zuid-Italiaanse coöperatie Zuccarella. "Het doel is om zo veel mogelijk producten in de verpakking zichtbaar te laten, zonder afbreuk te doen aan de grafische vormgeving en de volledigheid van de verstrekte informatie. De klant kan kiezen uit punnets van 300, 400 of 500 gram. De schaal is zwart."
"We willen het intense rood van de Sabrosa Candonga en Inspire aardbeien benadrukken, maar ook de maatvoering en de andere kwalitatieve kenmerken van het fruit. De oude etiketten bedekten ongeveer 50% van het product. Maar als dit ons vlaggenschipproduct is, waarom zouden we het meer verbergen dan nodig? We zijn een van de eersten die een transparant etiket voor aardbeien gebruiken."
"De oogst is momenteel nog beperkt door ongewone weersomstandigheden. Het kwik daalde 's nachts tot 3-5°C, maar overdag was het wel 20°C, wat de ontwikkeling van de aardbeien vertraagde", vertelt voorzitter Rocco Zuccarella. "Over een paar weken zullen we 30-40% meer aardbeien beschikbaar hebben. Op dit moment verzenden we ongeveer 50 pallets per dag. Dit jaar beslaat het aardbeienareaal 64, waarvan 80% van het Sabrosa Candonga ras. We zijn pas begonnen met de export naar Duitsland en Zwitserland, naar steden als Frankfurt, München, Neurenberg en Lugano. De vraag is alvast goed", besluit de voorzitter.
Voor meer informatie:
Zuccarella Società Cooperativa Agricola
Via Val D'Agri
Scanzano Jonico (Mt) – Italië
Tel: +39 (0)835 954209
info@zuccarella.com
www.zuccarella.com