Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Mama's Maaltijden neemt vegan diepvriesmaaltijdenservice Vood over

Mama's Maaltijden geeft een impuls aan de kant-en-klaar schappen in de supermarkt en groeit hard. Om de groei en haar positie te versterken nemen ze het Vegan Merk Vood over. Dit is mogelijk door een miljoeneninvestering van Dragon Pieter Schoen in september 2022.

Sinds de officiƫle oprichting in mei 2021 groeit het in Hillegom geboren Mama's Maaltijden hard. De afgelopen drie jaar heeft het bedrijf van Serdar Tolenaar, Rick Hageman en Henk Brussaard zich ontwikkeld tot een belangrijke speler in de kant-en-klaar schappen binnen de Benelux.

De strategische acquisitie van Vood markeert een belangrijke mijlpaal in de groei van Mama's Maaltijden en versterkt haar positie als innovator in de voedingssector. Na de 1 miljoen euro investering van Dragon Pieter Schoen in september 2022 en de lancering van Fitmeals, een samenwerking met XXL-Nutrition, zet Mama's Maaltijden nu een nieuwe stap. Ook Vood is de afgelopen jaren sterk gegroeid: het bedrijf heeft in korte tijd meer dan 200.000 diepgevroren kant-en-klaarmaaltijden verkocht en in een fundingronde 650.000 euro opgehaald bij onder meer Volve Capital, Shamrock Ventures en overige investeerders in de foodbranche. Volgens oprichters Myrthe van der Vlis en Maarten Gomes sluit de overname van Mama's Maaltijden goed aan bij de volgende fase van Vood.

"De overname door Mama's Maaltijden leidt tot een directe verbetering van zowel de commerciƫle als operationele slagkracht van Vood. Hierdoor zijn wij in staat onze missie, om mensen vaker plantaardig te laten eten door het zo toegankelijk en lekker mogelijk te maken, nog beter uit te voeren", aldus Gomes.

Voor Mama's Maaltijden is de acquisitie van Vood een mooie stap richting de toekomstvisie van het bedrijf. Met de overname van Vood neemt Mama's Maaltijden een grote hap uit het kant-en-klaarmaaltijdensegment met verschillende producten zowel binnen als buiten het vriesvak. Fitmeals behoorde al tot het vries-verse-maaltijdensegment, en met Vood wordt deze positie flink verstevigd. Bovendien vertegenwoordigt de overname van Vood een belangrijke versterking voor Mama's Maaltijden binnen het snelgroeiende vegan. De expertise die Vood heeft op het gebied van online verkoop is van grote waarde voor Mama's Maaltijden, en zal bijdragen aan de verdere verbetering van de digitale aanwezigheid van de hele groep.

Serdar Tolenaar: "Wij zien dat een merkstrategie zowel online als offline in retail van toegevoegde waarde is. We hebben met de merken Mama's Maaltijden, Fitmeals en Vood nu een volwaardige dekking voor de reguliere-, sportieve- en vegan doelgroepen".

Bron: Shoe Investments

Publicatiedatum: