Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nu ook in Europa te koop: Meloen van $200 per stuk

Nog een cadeautje voor je schoonmoeder nodig? Wat dacht je van een meloen? Als het aan de Spaanse cooperatie La Palma ligt, wordt het geven van een meloen net zo normaal als het geven van een fles wijn of een doos chocolade. Speciaal daarvoor proberen ze de Japanse Crown Melon ook in Europa te telen. Die gaat in Spanje voor maar liefst $200 over de toonbank. Die prijs zal het in Europa niet worden, maar je zult het nieuwe meloenenconcept ook niet overal terugvinden. "Taiyoo is een symbool van perfectie. Het is geen meloen, het is een geschenk."

“Als we afspreken met vrienden of familie, wordt eten vaak geaccepteerd als geschenk, maar dat is dan eerder kaas, wijn of ham”, zegt Juan Vicente Gallego. “In Japan is het schenken van groenten en fruit een traditie. Wij zien daarin een kans voor de Europese markt.”

Het bedrijf ontwikkelde het Taiyoo-concept, dat de verfijnde Japanse en Andalusische cultuur combineert. “De naam Taiyoo betekent zon in het Japans, wat de zoete smaak symboliseert die de meloenen krijgen onder de Andalusische zon.” Ook de verpakking weerspiegelt culturele vermenging, met elementen van de Spaanse architectuur die beïnvloed is door het Arabische erfgoed.

La Palma heeft oog voor opmerkelijke producten. Eerder lanceerden ze de Amela tomaat met zijn rijke, zoete en intense smaak. Amela wordt geteeld volgens strikte kwaliteitsnormen en op de markt gebracht als een premiumproduct. Met Taiyoo focust het bedrijf nu op smaak in het meloenensegment. "We zijn nu op zoek naar het juiste product en de juiste teeltstrategie. We zoeken het beste ras, met de juiste smaakkarakteristieken, dat kan gedijen in Andalusië. Vervolgens zullen we onze teeltstrategie optimaliseren om de hoogste kwaliteit te verkrijgen", legt Juan uit. "We zullen slechts één Taiyoo meloen per plant oogsten om ervoor te zorgen dat elke meloen perfect is."

Dit betekent een extreem lage productie, maar dat is volgens Juan geen probleem. Betekent dit ook een prijs van $ 200? Nee, want dat zou te hoog zijn voor de Europese markt. "We zullen er ook de juiste prijs voor vinden, maar eerst moeten we sleutelpartners zoeken voor de afzet van Taiyoo, die geloven in het unieke van dit product en in de kansen van fruit als geschenk."

Voor meer informatie:
Granada La Palma
prensa@granadalapalma.com
www.granadalapalma.com/

Publicatiedatum: