Vorige week donderdag reikte Smurfit Kappa in het Experience Center in Oosterhout de Innovation & Sustainability Awards uit voor de meest innovatieve en duurzame verpakkingen binnen het bedrijf én koos het publiek een favoriet. Uit de 180 inzendingen was de Nedato Aardappelbox genomineerd voor de Retail Ready Packaging Award 2018.
In totaal werden negen prijzen uitgereikt in diverse categorieën, verdeeld over innovatie (Consumer Packaging, Retail Ready Packaging, Industrial Packaging & Display) en duurzaamheid (Product, Supply Chain & Social). Slechts zeven verpakkingen uit onze categorie (Retail Ready Packaging) behaalden de finale. Onze Aardappelbox zat helaas niet bij de beste twee verpakkingen in de finale. Maar het publiek dacht daar anders over. De Nedato Aardappelbox werd namelijk bekroond met de Publieksprijs 2018! De 10 winnende ontwerpen en initiatieven gaan door naar de Europese Innovation & Sustainability Awards op 16 mei 2019.
Tijmen Reemst (bedrijfsleider) en Milou de Haan (trade marketeer) waren aanwezig tijdens dit feestelijke event en namen de award in ontvangst. “Het was echt een hele beleving om hierbij aanwezig te zijn. De aardappelbox is ontzettend goed bedacht door Nedato en de ontwerpers van Smurfit Kappa en daar mogen we best trots op zijn! We hebben veel nieuwe inspiratie opgedaan en gaan daar enthousiast mee aan de slag de komende periode”.