Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Stijn Vermoere over zijn vertrek bij Group A. De Witte

“De AGF-wereld is hard maar ik voelde me er thuis”

Tholen – “Vier jaar geleden ben ik begonnen bij Group A. De Witte. Ik wist niet zoveel van groenten en fruit, dus werd een beetje in het diepe gegooid. De AGF-sector is een mooie, maar complexe wereld als je ziet waar alle producten vandaan komen. Daarnaast is het ook een harde wereld tussen koper, verkoper, klant en consument. Er heerst veel concurrentie”, vertelt Stijn Vermoere, marketingmanager van Group A. De Witte.


Jurgen De Witte en Stijn Vermoere

Kwaliteit en service
‘’In de afgelopen jaren heb ik onomstotelijk gezien dat de groenten- en fruitsector aan het veranderen is. Het groenten- en fruitwinkeltje van op de hoek is aan het verdwijnen en evalueert zich tot een kleine versmarkt. Er wordt in de sector ook steeds meer gespeeld op kwaliteit en service. Het is belangrijk dat iedere schakel in de keten, van retail tot detaillist hierop in gaat spelen”, aldus Stijn.

Retail
De marketingmanager heeft tijdens zijn loopbaan bij Group A. De Witte meegewerkt aan het verticaal integreren van bedrijven om de keten zo volledig mogelijk te maken. “Een mooi voorbeeld is de overname van de snijderij Pascy”, zegt Vermoere. ‘’Ook zijn we twee jaar geleden begonnen met het retailverhaal en hier hebben we de laatste tijd veel op ingezet. Hier hebben we mooie stappen in gezet waar Group A. De Witte de komende jaren veel vruchten van zal plukken.”

Succesverhaal
‘’Eén van de hoogtepunten uit mijn carrière is het succesverhaal van de retail dat we aan het schrijven. Daarin hebben we wat beslissingen genomen die goed werken en uitdraaien. Verder heb ik weinig dieptepunten ervaren. Ik heb de marketing mogen uitbouwen van nul tot wat het nu is, daarom is het altijd een stijgende lijn geweest. Het zal voor mijn opvolger wellicht lastiger worden om deze stijgende lijn te blijven behouden”, vervolgt Stijn.

Uitdaging
De marketingmanager heeft als gevolg van een samenloop van omstandigheden ervoor gekozen een andere uitdaging aan te gaan. “Ik kreeg de kans om bij Brouwerij De Brabandere een stapje vooruit te zetten. In mijn nieuwe functie word ik directielid. Ook is het dichter bij huis en heeft het bedrijf een makkelijkere structuur. Op het einde van de rit tel te alles op en heb ik besloten de stap te zetten, ondanks de mooie tijd die ik bij De Witte heb gehad”, zegt Vermoere.

“Tenslotte wil ik de Group, Achiel en Jurgen De Witte ontzettend bedanken voor de kansen die ik heb gekregen. Ik ga de AGF-sector zeker missen. Na vier jaar voelde ik me er thuis. Het zijn keuzes die je maakt en het is vooruitkijken. Ik kijk vol enthousiasme naar de toekomst ”, besluit Stijn.

Voor meer informatie:
Stijn Vermoere
Group A. De Witte
+32 494 30 34 35
stijn.vermoere@groupadw.be  
www.cibel.be  
www.cebon.be