Topman Frans Muller van Ahold Delhaize ziet kansen voor groei via overnames van kleinere concurrenten in de Verenigde Staten. Daarnaast wil hij daar sterk inzetten op groei van de online-verkopen, mede door samenwerkingen met techbedrijven. Muller zie dat op dinsdag 13 november tijdens een investeerdersdag in New York, waar Ahold Delhaize een update van de strategie presenteerde.
Muller stelt dat Ahold Delhaize de middelen heeft om te kunnen investeren. In online is het concern in Benelux verder dan in de Verenigde Staten. Die kennis wil het supermarktconcern overhevelen. Ahold Delhaize wil de omzet via online- verkopen in 3 jaar opvoeren naar 7 miljard euro per jaar. Nu wordt daar jaarlijks voor 3,5 miljard euro in omgezet. Het komende jaar investeert het bedrijf 2 miljard euro in de Amerikaanse keten Stop & Shop. Een belangrijk aandachtspunt daarbij is de verbetering van zijn ophaal- en bezorgdienst voor dagelijkse boodschappen.
Bron: Ahold Delhaize