Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Niet goed, geld terug

Carrefour garandeert versheid groente en fruit

Tholen – Sinds september kunnen de klanten van Carrefour erop rekenen dat de groenten en fruit die zij kopen bij de supermarkt van goede kwaliteit zijn. De retailer heeft in september zijn manifest ‘Act for Food’ gepresenteerd en één van de pijlers is de kwaliteitsgarantie van groenten en fruit. Indien een klant niet tevreden is over de versheid en de kwaliteit van een product roept Carrefour de klant op om terug te komen en betaalt de retailer het bedrag terug.

“De actie heeft niets te maken met de ontevredenheid van ons over de producenten. Integendeel, we leggen het probleem niet bij de producenten en het gaat hierbij ook niet om het visuele aspect van de groenten en fruit. Het gaat juist over hoe wij, als Carrefour de versheid van de producten kunnen blijven garanderen die bij ons binnenkomen. We zetten juist intern stappen om de medewerkers te motiveren om producten die niet voldoen aan de kwaliteit, om die te weigeren. De eerste stap begint al bij de aankoop van het product en zal worden doorgetrokken in de tussentijdse controles in de winkel”, aldus Baptise van Outryve van Carrefour.

Onderzoek
De retailer ervoor gekozen om deze actie toe te passen op groenten en fruit, omdat volgens onderzoek groenten en fruit de grootste impact hebben op het beeld dat een consument heeft over de versheid van een winkel in het algemeen. “Consumenten zijn het meest gevoelig voor versheid van fruit en groenten en door deze actie willen wij dit ook garanderen. Daarnaast willen wij de consument begeleiden in de voedseltransitie en helpen de klant beter en gezonder te laten eten. Als retailer hebben we hier een rol in te spelen, we moeten mensen motiveren aan productiezijde en consumentenzijde”, besluit Baptise.

Voor meer informatie:
Carrefour
Olympadenlaan 20
1140 Brussel
+32(0) 15 30 65 50
www.carrefour.be