Mededelingen

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Laatste reacties meer

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen maand

Top 5 - afgelopen week

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Grupo Alimentario Citrus (GAC) gaat samen met Thürlander

Spaanse groentenverwerker neemt Duitse saladespecialist over

Grupo Alimentario Citrus (GAC), verwerker van verse producten, heeft het Duitse Thurländer overgenomen. Thurländer is gespecialiseerd in kant-en-klare salades, een van de belangrijkste werkterreinen van GAC. Deze overname past in het strategische plan van het Spaanse bedrijf, dat gericht is op de groei op nieuwe markten met nieuwe klanten en in nieuwe afzetkanalen.

Faciliteiten van Thurländer

"Duitsland is een markt met een groot groeipotentieel," legt Rafael Boix, algemeen directeur van GAC, uit. "Deze stap is een enorme mijlpaal voor ons, die ons concurrerender maakt en waarmee we onze positie als bedrijf versterken om op een duurzame manier te blijven groeien".

Centraal kantoor van GAC

Thurländer Salate und Feinkost GmbH werden opgericht in 1999 en beschikken over een fabriek voor kant-en-klare salades in de Duitse gemeente Thurland, in de regio Saksen-Anhalt. Het bedrijf, waar momenteel 300 mensen werken, had in 2017 een omzet van 45 miljoen euro (+5 %). GAC garandeert de arbeidszekerheid van het personeel na de overname en zal de productie blijven aansturen vanuit Thurland. Vanaf daar gaan de producten naar de Duitse, Deense en Oostenrijkse markt, waar het de belangrijkste afzetketens van het land bevoorraadt.

Rafael Boix

Het bedrijf brengt meer dan 50 verschillende producten op de markt en is leider in het marktsegment van salades. Op bedrijfsniveau zal de overname van het Duitse bedrijf GAC een belangrijke groei op het gebied van innovatie, efficiëntie en middelen opleveren. Boix: "Thurländer beschikt over een solide structuur, zowel op bedrijfs- als op afzetniveau. We verenigen onze ervaringen om onze klanten en consumenten het beste assortiment van verse, gezonde en praktische producten aan te kunnen blijven bieden, die aangepast zijn op iedere markt".

Vanaf het begin van de strategie voor de internationalisering van het bedrijf in 2015 is Duitsland een belangrijke markt geweest voor GAC. Momenteel voegt het bedrijf nieuwe markten toe voor de uitbreiding van zijn assortiment aan kant-en-klare versproducten.


Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2018