Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Samenwerking Apofruit en Guidi voor abrikozenexport

Apofruit Italië en Agricola Guidi  hebben een overeenkomst getekend voor de abrikozenexport. Beide bedrijven hebben samen een productiepotentieel van 30.000 ton abrikozen per jaar.

Hierdoor treedt Agricola Guidi toe tot de Mediterraneo Group, een netwerk van gespecialiseerde en onafhankelijke marketeers. Deze groep werd opgericht met als doel de  productie van de partners van Apofruit te verbeteren en om de volledigheid van het bereik en de continuïteit van de benodigdheden te garanderen. Mediterraneo Goup is verantwoordelijk voor de marketing van abrikozen op alle buitenlandse markten.

De consument heeft de laatste jaren meer interesse in en meer waardering voor abrikozen, waardoor de consumptie omhoog werd gebracht. Vandaar de verfijning en versterking van afzet- en exportstrategieën.

"Het doel van de overeenkomst is het versterken van marketing op de Europese en overzeese markten. Daarvoor zullen we volumes, kwaliteit en productinnovatie nodig hebben die in staat zijn om de klanten tevreden te stellen," verklaart Ilenio Bastoni, algemeen directeur van Apofruit Italia.

Momenteel zijn de markten met de grootste absorptie van Italiaanse abrikozen de Europese markten, met name Duitsland en Engeland. De overeenkomst heeft tot doel de export naar Europa te consolideren en grote delen van de markt in Azië en Amerika te openen.

"In de komende jaren zal de productie van abrikozen groeien en om hun waarde te behouden, is het belangrijk om een strategie voor de buitenlandse markten te ontwikkelen", voegt Ilenio Bastoni toe.

 

 

Publicatiedatum: