Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Noord-Europa en Italië dichter bij elkaar dankzij spoorwegverbinding

Dankzij een nieuwe spoorwegverbinding kunnen groenten en fruit gemakkelijke er sneller naar Duitsland worden geëxporteerd. Op 16 oktober werd deze vernieuwde spoorweg in gebruik genomen, die de Interporto van Cervignano met het Duitse Rostock verbindt.

De Interporto van Cervignano wordt, naast aanloophaven van Triëst, Monfalcone en Nogaro, het knooppunt van het continentale vrachtverkeer op de Adriatisch-Baltische route. Dit is een nieuwe kans die Italiaanse exporteurs moeten aangrijpen.

Het project werd gerealiseerd door LKW Walter uit Oostenrijk dat al sinds 1924 actief is in de transportsector. De Interporto van Cervignano wordt gezien als een ideaal knooppunt voor de verbinding met het Duitse Rostock, dat een referentiepunt is voor het verkeer naar Scandinavië en de Baltische Staten.

"Cervignano krijgt intermodaal goederenvervoer. Deze service is een van de onderdelen waarmee we kunnen praten over het nieuwe geïntegreerde systeem van de oostelijke Adriatische Zee. Onlangs zijn we gestart met shuttles tussen Triëst en Cervignano. Nu zien we de volledige werking van twee regionale hubs: aan de ene kant Cervignano en aan de andere Villa Opicina," zegt Zeno D'Agostino, president van het havensysteem van de oostelijke Adriatische Zee.

Het gaat om een 'company train', een dienst die volledig is toegewijd aan de opleggers van LKW Walter, die samenwerkt met het Duitse Kombiverkehr als Multimodaal Transportoperator, en van Francesco Parisi Casa di Spedizioni, promotor van de Interporto van Cervignano. De spoorwegondernemingen Mercitalia en Lokomotion zullen worden belast met de tractie voor het Italiaanse deel en voor het grensoverschrijdende tracé terwijl de spoorwagons beschikbaar worden gesteld door Deutsche Bahn. 

Momenteel rijden er 3 treinen per week in beide richtingen en deze leggen een afstand van 1300 kilometer af in een transit-tijd van 22 uur. De bedoeling is om de frequentie op korte termijn te verhogen. De trein is 550 meter lang en heeft 32 opleggers. Deze hebben een inhoud die gelijk staat aan die van 200 vrachtwagens, wat de duurzaamheid van het milieu ten goede komt. De verbinding zal worden gebruikt voor in- en export.

Contact:
Servizio relazioni esterne
Via K. L. von Bruck 3
34143 Trieste
Email: promo@porto.trieste.it 
Web: www.porto.trieste.it 

 

 

Publicatiedatum: