Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

60 ceo's komen bij elkaar op derde editie directie-diner

Vorige week kwamen bijna 60 ceo's van leden van GroentenFruit Huis bij elkaar bij VRIJ in Culemborg voor het derde directie-diner. Het netwerken begon direct bij aankomst op het zonnige terras van het voormalige perenbedrijf dat is verbouwd tot een sfeervolle evenementenlocatie.

Naast een smakelijke groentenrijke maaltijd en goede gesprekken kreeg het gezelschap een kijkje in de nabije toekomst van Coen de Vuijst, ceo en partner van de Amsterdamse vestiging van het internationale consultantsbureau Oliver Wyman.

Transparanter
Hij gaf een presentatie naar aanleiding van het trendrapport dat begin dit jaar werd gepresenteerd op de Fruit Logistica. De keten wordt sneller, transparanter en flexibeler. De Vuijst signaleerde verder dat online, convenience en out of home in de toekomst in hoog tempo aan belang zullen toenemen. “De verwachting is dat in 2030 wereldwijd zeven procent van alle aankopen online worden gedaan. Op dit moment bedraagt het aandeel online aankopen van boodschappen al twintig procent.  Daarbij worden vragen van de consument grilliger in combinatie met torenhoge verwachtingen. Dat vraagt onder andere om aanpassingen in verpakkingen en standaardisatie.”

Kansen voor merken
De retail is zich er volgens de Vuijst van bewust dat onderscheidend vermogen meer en meer moet komen van vers. “Amazon heeft als doel binnen een half uur te leveren wat de klant vraagt. Dat zal zeker invloed hebben in de totale keten. Als Amazon ergens werk van maakt, willen ze de industrie naar hun hand zetten en de tussenhandel uitschakelen.”
De opkomst van online biedt volgens De Vuijst kansen voor merken die staan voor een bepaalde kwaliteit. Slechte kwaliteit in vers is volgens De Vuijst de grootste ‘dissatisfyer’ van de consument. Hij verwacht dat er in de toekomst zal worden gewerkt met drie verschillende kwaliteitsniveaus. Dat vraagt om segmentatie in de keten.

Het vierde directie-diner vindt plaats op 3 oktober 2019.

Publicatiedatum: