Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tesco bindt met Jack’s verder de strijd aan met prijsvechters

Tesco bindt met de opening van de eerste twee Jack’s winkels verder de strijd aan met Aldi en Lidl. Tachtig procent van de producten in de nieuwe supermarkt komt uit eigen land. Met de lancering van de nieuwe supermarktketen Jack’s gaat Tesco de concurrentie aan op prijs. Het marktaandeel van de prijsvechters Aldi en Lidl groeit al jaren en de big four supermarktketen staan onder druk. Tesco wil met Jack’s de laagst mogelijke prijzen bieden.

Beeld: Kantar Worldpanel

De winkels, genoemd naar oprichter Jack Cohen van Tesco, zullen een assortiment van ongeveer 2.600 artikelen tellen, wat neer komt op ongeveer 10% van het assortiment van een Tesco supermarkt.

Tachtig procent van de artikelen zal uit eigen land komen. De verpakkingen en winkelaankleding zullen de Britse herkomst promoten. Zeventig procent van de artikelen zal onder het Jack’s merk worden verkocht.

Tesco is momenteel van plan tussen de tien en 15 meer Jack’s winkels te openen. Ter vergelijking, Aldi zal in de komende twee jaar zo’n 130 nieuwe winkels in het Verenigd Koninkrijk openen.

Publicatiedatum: