Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Post-Kogeko breidt vloot verder uit

Logistiek dienstverlener Post-Kogeko heeft weer gekozen voor MAN trucks bij de vervanging van een deel van de vloot. Vorig jaar schafte het bedrijf al 42 nieuwe MAN’s aan. De 15 nieuwe trucks worden onder andere ingezet voor het zeecontainertransport op de Maasvlakte. Van de nieuwe trucks zijn er vijf van het type TGS 26.420 6×2/4 die een LX-cabine hebben. De tien andere zijn TGX trekkers met een XLX-cabine.

De TGS-trucks rijden voornamelijk op de Maasvlakte relatief korte afstanden en moeten dagelijks frequent omkoppelen. De TGX-en rijden containers van en naar de Rotterdamse haven en doen ook trailervervoer.

“De LX-cabine van de TGS biedt niet alleen ruimte voor de chauffeur, maar ook een lage instap. Die combinatie is bij dit werk belangrijk voor ons”, legt logistiek directeur Chris Beezemer uit. De trucks zijn voorzien van een gestuurde voorloopas. ‘’Dat is nodig omdat containers vaak zwaar zijn en het is niet altijd duidelijk hoe zwaar. Door voor de gestuurde voorloopas te kiezen, zitten we altijd goed met de toegestane aslasten en behoudt de chauffeur de gewenste manoeuvreerbaarheid zegt Beezemer. De trucks hebben verder een TipMatic automatische transmissie, airco en standkachel. Ook kan de chauffeur altijd de aslasten checken. Door slimme voorzieningen achter de cabine kunnen de chauffeurs van Post-Kogeko relatief snel en veilig van trailer of containerchassis wisselen. De modernste MAN met Euro 6c motor is voor het milieu schoner, voor ons zuiniger en voor de omgeving stiller. Allemaal voordelen dus, waarbij MAN economisch ook een goede keuze is.”

Beezemer benadrukt dat de eerste serie van 42 MAN-trucks uitstekend presteert in de vloot van Post-Kogeko. “Niet alleen omdat de spreekwoordelijke betrouwbaarheid van de trucks wordt waargemaakt, maar ook doordat de kosten laag blijven en natuurlijk omdat de chauffeurs tevreden zijn. Mede doordat de diensten om de trucks heen uitstekend worden uitgevoerd door Van Leeuwen Truckservice, hebben we besloten om deze order ook aan MAN te gunnen. Ook deze nieuwe serie van vijftien trucks zal door Van Leeuwen Truckservice worden afgeleverd en indien nodig geserviced”, aldus Beezemer.

Post-Kogeko is een veelzijdige logistieke dienstverlener, die actief is in diverse takken van transport. “Om alle taken optimaal te kunnen uitvoeren, hebben we negen standplaatsen in het zuiden en westen van Nederland”, legt Beezemer uit. De meeste bevinden zich in Zuid-Holland, maar ook in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg zijn we vertegenwoordigd. In totaal telt de vloot van Post-Kogeko 180 trekkende eenheden, waarin MAN-trucks met ruim 33 procent een steeds prominentere rol spelen. Het bedrijf is actief met het transporteren van levensmiddelen in de Benelux en het Verenigd Koninkrijk, winkeldistributie, zeecontainertransport en beschikt ook over een eigen warehouse.

Bron: Post Kogeko

Publicatiedatum: