Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
40 innovaties voor de groente- en fruitsector

Goed Brood wint Markt Match

Tholen - De winnaar van Markt Match is ’Goed Brood’, brood waarin meer dan 50% groenten is verwerkt, zoals de bovenkant van prei. Volgens de jury is dit het meest complete concept, inspelend op het relevant maatschappelijke probleem van het eten van te weinig groenten. "Er werd aan gezondheid geappelleerd, de uitwerking was volledig en er werd ook gedacht aan de reststromen. Voor ons was dit het meer complete concept waarvan wij denken dat het de meeste impact kan hebben op de markt", zei juryvoorzitter Johan in 't Veld van Cool Fresh. Dit team gaat op foodtrip naar Zuid-Afrika. De tweede prijs, een food-trip naar Parijs, gaat naar ‘Happy Confetti’; groentenconfetti voor kinderen. De derde prijs, een foodtrip naar Brussel, gaat naar ‘Smartfood’; gepersonaliseerd voedingsadvies, gebaseerd op de inhoud van je koelkast.

Team Goed Brood ontvangt de cheque voor de reis van de juryleden

De wereldwijde groenten- en fruitbranche innoveert continu en de nieuwe generatie consumeert duidelijk anders dan de huidige. Donderdag 4 en vrijdag 5 oktober werden de krachten van de nieuwe generatie en huidige bedrijven gebundeld om voor innovatie te zorgen. Tweehonderd jongeren van mbo, hbo en universitair niveau gingen twee dagen lang in teams aan de slag. Ze werkten aan uit-dagingen van én met wereldspelers uit de regionale foodsector op het gebied van plantaardig eten, voedselverspilling en het werven van jong talent. Op vrijdagmiddag was er een expositie waar de 40 multidisciplinaire teams hun ideeën presenteerden. Van uitgewerkte apps tot machine prototypes van papier en karton met bijbehorende pitches. De jury, bestaande uit vijf kopstukken uit de internationale foodsector, selecteerde de 7 meest kansvolle concepten. Zij presenteerden deze aan het voltallige publiek waarna de drie beste innovaties in de prijzen vielen.

Teams pitchen hun concept voor de jury en belangstellenden


Groentenconfetti van Food Trippers Doris, Saffier en Margriet kreeg de 2e prijs

Innovatiemanager Pieter Hogeveen van The Greenery was enthousiast over de Opwecker van Froukje, Thomas en Danielle

\
John Breeveld (GrowGroup), Gerrit van Gelder (Van Gelder), Bart de Jong (Ahoy) en Jonathan Koppert kwamen een kijkje nemen bij Markt Match


Juryleden luisteren naar de pitches van de finalisten