Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ton van Wiggen, The Greenery:

"Goed seizoen voor Sweet Sensation verwacht"

"In Europa zijn de Sweet Sensation peren de afgelopen weken zorgvuldig geplukt en vanaf deze week weer volop beschikbaar. Dankzij de mooie zomer is de smaak en de kwaliteit van de peren uitstekend. De licentiehouders bereiden zich voor op een prima Europees seizoen", aldus Ton van Wiggen.



In 2017 hadden de telers nog te maken met een moeizame bloeiperiode waardoor de volumegroei achterbleef bij de groeiende vraag. Dit jaar stijgt door de goede bloei en warme zomer de Europese productie van 6,5 naar 10 miljoen kg. “Er is opnieuw veel interesse van diverse klanten en we verwachten dan ook een goed afzet seizoen. Door het warme weer van de afgelopen zomer is de peer van goede eetkwaliteit.” aldus senior verkoper hardfruit Ton van Wiggen van The Greenery. “Binnen het Global Fruit Platform is door de licentiehouders een Europese afzetplanning gemaakt. Gerard van Loon manager LVE en voorzitter GFP: ”Er is voldoende volume beschikbaar waardoor de klanten naar verwachting tot eind maart 2019 van peren kunnen worden voorzien. Daarnaast wordt de Sweet Sensation in steeds meer landen geteeld op het zuidelijk halfrond, waardoor we het verkoopseizoen kunnen verlengen tot medio mei.”



Europese marketingcampagnes
Om de verkoop van de peren te ondersteunen worden in de verschillende Europese landen een groot aantal marketingcampagnes gestart waaronder winkeldemonstraties, on-pack promoties, verschillende advertenties en een online campagne. 



Verpakkingen

De Sweet Sensation peer is verkrijgbaar in een een-laags gelegde verpakking met herkenbare Sweet Sensation doos en PLU sticker of verpakt per vier in een aantrekkelijke consumentenverpakking. Sweet Sensation is een wettelijk beschermd merk. Alleen peren aangekocht bij licentiehouders in de voorgeschreven verpakking mogen aangeboden worden als Sweet Sensation peren.



Voor meer informatie:
Sweet Sensation
www.sweet-sensation.eu  

Publicatiedatum: