Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nieuw koelhuis Luik Natie opent 1 februari 2019

“In de nieuwe Cold Store zijn er 5000 palletplaatsen beschikbaar”

Tholen – “Het is de bedoeling dat de nieuwe Cold Store per 1 februari 2019 opent. De bouw is in volle gang en de buitenkant staat er al”, vertelt Pascal Gybels, kwaliteitsverantwoordelijke bij Luik Natie. “De nieuwe Cold Store is voornamelijk voor producten als fruit, honing en aardappelen. De nieuwe frigo is in eerste instantie gebouwd voor nieuwe klanten en om de groei van onze bestaande klanten te volgen.” Het nieuwe koelhuis wordt in de Antwerpse haven op de linkeroever gebouwd. Dicht bij de nieuwe terminals. Deze locatie is tijd- en kostenbesparend voor de klanten.

"Alles onder één dak"
“Wat uniek is aan het nieuwe koelhuis, is dat we een inhouse keuringspost hebben van het voedselagentschap. Dit is uniek in de Antwerpse haven. Hiernaast hebben we ook een eigen douane-entrepot en een eigen autocontrole voor een aantal klanten. Voor klanten is het een voordeel dat we alles onder één dak hebben zitten”, aldus Pascal. De andere locaties van Luik Natie zitten momenteel vol en daarom is de nieuwbouw echt nodig. “De bedoeling is dat wanneer het koelhuis klaar is, dat we beginnen met de bouw van een nieuw diepvries magazijn met ruimte voor 22.000 palletplaatsen. De opening staat gepland op 1 februari 2020.”

Diepvriesmarkt
Momenteel ziet Luik Natie in veel producten een sterke toename in de vraag. “In de fruitmarkt zien we vooral de vraag naar fruitsoorten die goedkoper worden groeien, net als bananen en bio-producten”, zegt Gybels. Eén van de grootste afnemers van producten blijft Europa. “In Azië zien we momenteel nog weinig groei. Naast de groeiende versmarkt zien we ook dat de diepvriesmarkt sterk aan het groeien is. We doen veel vlees en vis, maar ook veel aardappelproducten zoals frieten. We zien deze groei voornamelijk in de vraag naar opslagcapaciteit die voornamelijk exportgericht is.”

Het nieuwe koelhuis wordt volledig CO2-neutraal gebouwd en heeft een eigen wind- en zonne-energievoorziening. “We hebben besloten om de nieuwe locaties ecologisch in te richten, we vinden het als bedrijf belangrijk om aan de toekomst te denken, maar ook onze klanten vinden dit steeds belangrijker”, besluit Pascal.

Voor meer informatie:
Pascal Gybels
Luik Natie
Kruipin Harbour 1145
9130 Kallo – Belgium
+32(0)356 163 00
info@luiknatie.be 
www.luiknatie.be