Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nieuwe VLAM en BVEO campagne

„Groenten zijn de nieuwe sneakers“

De consumptie van verse groenten van de jonge generatie vergroten, dat is het doel van een nieuwe campagne, die van januari 2019 tot eind 2021 in Duitsland en België zal lopen. De Duitse 'Bundesvereinigung der Erzeugerorganisationen Obst und Gemüse e.V. (BVEO)' en het Vlaams agrarisch marketingbureau (VLAM) krijgen hiervoor subsidie van de EU en zullen de consumenten via diverse online-platforms aanspreken om meer groenten op hun menu te brengen.

Europa wil groentenconsumptie vergroten
Europeanen eten veel te weinig verse groenten. Daarom heeft de Europese Unie een speciaal budget ter beschikking gesteld om de consumptie van groenten en fruit te vergroten. BVEO en VLAM hebben bij de Europese Commissie een gezamenlijk project ingediend, dat de groentenconsumptie van Duitse en Belgische consumenten moet vergroten. De Europese Commissie heeft de aanvraag positief beoordeeld en steunt de campagne met 80 procent subsidie. Op 1 januari 2019 wordt het startschot voor het driejarige en 1,5 miljoen euro kostende PR-project gegeven. Vanwege de jarenlange ervaring met EU-projecten coördineert VLAM de campagne. Voor de praktische realisering is een Duits PR-bureau verantwoordelijk dat met passende acties de juiste toon weet te slaan bij de jonge generatie.

Focus op jongvolwassenen
De belangrijkste doelgroep van deze campagne zijn jongvolwassenen tussen de twintig en dertig jaar. Bij hen werd vastgesteld dat ze veel te weinig groenten eten, hoewel ze ten onrechte denken alles goed te doen. Deze jonge mensen staan voor het eerst op eigen benen en zijn in een fase aangekomen waarin ze eigen gewoontes ontwikkelen. Een ideaal moment dus om hen de juiste weg te wijzen.

De campagne werkt met verschillende concepten, zodat zowel consumenten met een lage, gemiddelde en hoge groentenconsumptie een op maat gesneden boodschap meekrijgen. Consumenten met een hoge groentenconsumptie worden bovendien aangespoord om zich als ambassadeur voor verse groenten in te zetten op sociale netwerken.

Over groenten en sneakers
Om de jonge mensen aan te spreken zijn de Duits-Belgische partners een onderwerp overeengekomen dat bijzonder populair is bij de jeugd: sneakers. In combinatie met een aandachttrekkende foto geeft de slogan 'Groenten zijn de nieuwe sneakers' de campagne de nodige uitdrukkingskracht.

De campagne zal daar plaatsvinden waar de doelgroep actief is. Online dus. Het hele jaar door zullen diverse kanalen zoals YouTube, Instagram en Facebook gebruikt worden. Korte filmpjes, receptideeën en podcasts dienen daarbij als inspiratiebron. Op de kookplatforms van BVEO en VLAM komt het onderwerp eveneens in sterkere mate ter sprake.

Voor verdere informatie:
Koen Vanswijgenhoven
Directeur Duitsland
Tel +32 478 085 685
vlam.belg.agrar@t-online.de

Martina Nober
Persvoorlichter
Tel.: +49 170 90 40 367
vlam.belg.agrar@t-online.de

Publicatiedatum: