Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nettoresultaat Calavo stijgt ondanks groot volume avocado’s

Tholen – Het grote volume avocado's dat de afgelopen maanden op de markt kwam, werkt door in de cijfers van Calavo Growers over het derde kwartaal van het boekjaar. Ondanks dat de prijzen op de versmarkt lager waren dan vorig jaar, wist het Amerikaanse bedrijf de inkomsten te laten stijgen. Dat was vooral te danken aan de bewerkte avocadoproducten

Over het derde kwartaal noteerde het bedrijf een omzet van 296,4 miljoen dollar. Dat was 2% lager dan de recordomzet van 301,6 miljoen dollar over het derde kwartaal van 2017. De brutowinst staat op 33,1 miljoen dollar, wat neerkomt op 11,2% van de omzet. Het operationele inkomen steeg met 58% naar 19,2 miljoen dollar (2017: 12,2 mln dollar). Het netto inkomen steeg met 40% en kwam uit op 12,4 miljoen dollar. Op vergelijkbare basis noteert het bedrijf een stijging van 71% in de netto inkomsten.

"Calavo noteert wederom een sterk derde kwartaal," aldus Lee E. Cole, Chairman en CEO. "Ik ben bijzonder blij met de uitstekende operationele resultaten in elk van de drie segmenten." In het segment verse avocado's speelde het grote volume mee in de prestaties. Er werd 18% meer volume verkocht als in dezelfde periode vorig jaar. "Hoewel de consumptie aanzienlijk hoger was, resulteerde de grotere beschikbaarheid van het fruit in de hele sector in een lagere prijs ten opzichte van vorig jaar, wat gevolgen heeft voor de omzetgroei in het afgelopen kwartaal." De omzet kwam uit op 149,8 miljoen dollar (2017: 16,9 mln dollar). Het brutowinstpercentage bleef stabiel op 10%.

De Renaissance Food Group, het segment waar de koelverse avocadoproducten onder vallen, noteerde een groei van 8% in verkopen en een 46% hogere bruto winst. "Het segment bleef ontwikkelen in het kwartaal, met een diepere marktpenetratie en een uitgebreider portfolio van innovatieve producten. De omzetgroei zou hoger geweest zijn als er geen grote recall van meloenen was geweest." Calavo Foods droeg aanzienlijk bij aan de betere prestaties met een groei van 25% in omzet. Het segment levert bewerkte avocadoproducten aan de retail en foodservice.

Klik hier om de cijfers te bekijken