Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Aardappeloogstdag voor AGF-verantwoordelijken

PLUS vernieuwt het aardappelassortiment

Tholen - Vanaf deze week vernieuwt PLUS het aardappelassortiment in haar winkels. Er is geïnvesteerd in nieuwe productlijnen, verpakkingen en duurzaamheid die naar verwachting de aardappelverkoop via PLUS een nieuwe impuls geeft. De vernieuwingen werden afgelopen dinsdag 28 augustus aan AGF-verantwoordelijken en PLUS-ondernemers gepresenteerd op de PLUS Aardappeloogstdag. Ruim honderd belangstellenden reisden af naar teler Van Nieuwenhuijzen in Nieuwe-Tonge een van de vaste aardappeltelers van PLUS. Daar kregen de PLUS AGF-ers en ondernemers een kijkje achter de schermen en werden ze op voorhand bijgepraat over het nieuwe aardappelschap.


Het nieuwe aardappelschap van PLUS zoals dat werd gepresenteerd tijdens de PLUS Aardappeloogst dag

"PLUS heeft een koploperspositie in aardappelen. Er is geen retailer die in verhouding zoveel aardappels verkoopt als PLUS", vertelt Joost Hoes, AGF-catagory manager van PLUS. "We gaan ons sterke basisassortiment uitbreiden met een focus op kleinverpakkingen en een nieuwe assortimentsgroep die de beste aardappel aanbiedt voor het juiste gebruik. Voor alle klantenprofielen die we binnen PLUS kennen hebben we nu een meerdere producten in het assortiment die bij hen passen, zo maken we onze klanten nog trouwer aan PLUS. Duurzaamheid is daarnaast een belangrijk thema geweest bij het ontwikkelen van de nieuwe verpakkingen. Zo bestaan de grootverpakkingen voor 50% uit suikerriet wat jaarlijks minimaal 7.000 kilo plastic bespaart."


Duurzamere verpakking van 50% suikerriet rondom de grootverpakkingen

Bij de ontwikkeling van het nieuwe assortiment heeft PLUS nauw samengewerkt met ketenpartner Landjuweel. "We zijn vanaf het begin betrokken geweest en hebben zo de krachten kunnen bundelen", vertelt Joeri Wulff van Landjuweel. "Het luxe segment wordt verpakt in een speciaal ontwikkelde stazakverpakking, welke uniek is in Nederland. Inclusief een lekker en toegankelijk recept op de achterzijde."


Deelnemers aan de Aardappeloogstdag krijgen uitleg van PLUS' AGF-category manager Joost Hoes

Zowel de vernieuwde aanpak als de Aardappeloogstdag zijn enthousiast ontvangen door de deelnemers. "Dit geeft ons meer munitie om het verhaal in de winkel over de aardappel te vertellen", was te horen.


Deelnemers nemen de details van het nieuwe schap in zich op


Een kijkje bij rooimachine


Het rooien van de aardappelen


Sorteren van de aardappelen

Foto's PLUS