Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Dit is waar Duitsers graag shoppen

Een onderzoek dat is uitgevoerd door de communicatieconsultants Factkontor namens Focus Money analyseerde ongeveer 53 miljoen beoordelingen op het internet van meer dan 3.000 merken uit 146 sectoren met betrekking tot klantvoorkeuren. In totaal verdienden 851 merken het label 'favoriet van de klant 2018'. Deze omvatten 258 gouden, 329 zilveren en 264 bronzen awards. Naast warenhuizen, elektronicawinkels en natuurlijke en biologische markten kende de studie ook onderscheidingen toe aan de meest populaire meubelzaken, drogisterijen en winkelketens in Duitsland.

"Een goede reputatie van het eigen merk is uitermate belangrijk voor de presentatie naar de buitenwereld en voor het succes van een bedrijf", zegt Jörg Forthmann, Managing Partner van Factkontor. In de studie werden de uitspraken over prijs, service, kwaliteit en reputatie geanalyseerd en geëvalueerd. "Onze analyse laat zien welke merken het hoogst scoren en daarom de titel 'favoriet van de klant' verdienen", zegt Forthmann.

Aldi is de leider in de supermarktsector. De discounter is afhankelijk van lage prijzen. Als een van 's werelds meest succesvolle supermarktketens op het gebied van bruto omzet heeft Aldi een grote reputatie in Duitsland. Tegut, Lidl en Edeka zijn de drie bedrijven die een zilveren label ontvangen. Real en Rewe nemen de derde plaats in.

Alnatura en Bio Company zijn de meest populaire natuurlijke en biologische supermarkten in Duitsland. Beiden ontvangen een gouden label. Ze geven online gedetailleerde informatie over de biologische kwaliteit, duurzame teelt en het regionale karakter van hun producten. Vita Sinn en de Super Bio Markt kunnen uitkijken naar een bronzen label.

Tussen 1 juni 2017 tot 31 mei 2018 werden bijna 53 miljoen reacties op meer dan 3.000 merken uit 146 sectoren van bijna 350 miljoen online bronnen verzameld en geëvalueerd voor de studie 'favorieten van de klant 2018'. Er werd gekeken naar nieuwsportals, blogs en sociale media die een Duits internetadres hebben en vrij toegankelijk zijn. Iedere sectorwinnaar ontving 100 punten, waarmee hij de benchmark voor zijn branche neerzet. Voor een gouden label waren 95 of meer punten nodig. Met minimaal 85 punten was goed voor een zilveren label. Minstens 75 punten waren nodig voor brons.


Voor meer informatie:
Dr. Roland Heintze
Faktenkontor GmbH
Ludwig-Erhard-Straße 37
D-20459 Hamburg
Tel.: 040-253185-110
Publicatiedatum: